اثرات انتخاب رسمی ترامپ به عنوان نامزد جمهوریخواهان

رقابت نزدیک میلیاردر نیویورکی با وزیر خارجه سابق/ ترامپ بیخ گوش کلینتون

کدخبر: ۱۴۸۵۳۳
بر اساس نظرسنجی رویترز/ ایپسوز،‌ پس از انتخاب رسمی دونالد ترامپ به عنوان نامزد جمهوریخواهان آمریکا در کنوانسیون ملی این حزب  در کلیلوند، برای نخستین بار از ماه می، او تقریبا شانسی برابر با رقیب خود در حزب دوموکرات هیلاری کلینتون پیدا کرد.
رقابت نزدیک میلیاردر نیویورکی با وزیر خارجه سابق/ ترامپ بیخ گوش کلینتون
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، نظرسنجی ملی 18 تا 22 جولای رویترز/ایپسوز نشان می‌دهد که 41 درصد از رای‌دهندگان از هیلاری کلینتون حمایت کرده در حالی که 38 درصد حامی دونالد ترامپ هستند. با در نظر گرفتن فاصله اعتبار 4 درصدی نظرسنجی، کلینتون و ترامپ شانسی تقریبا برابر در رقابت ریاست‌جمهوری سال جاری ایالات متحده خواهند داشت.

درست قبل از اینکه جمهوریخواهان در روز دوشنبه کنوانسیون خود را بازگشایی کنند، ترامپ در نظرسنجی‌ها نزدیک به 10 درصد از کلینتون عقب بود. این میلیاردر نیویورکی هفته گذشته رسما به عنوان نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری هشتم نوامبر انتخاب شد. 

هفته گذشته با نزاع میان رهبران کنوانسیون و دلیگیت‌هایی که بر اساس قانون حزب به دنبال خارج‌کردن ترامپ به عنوان نامزد خود بودند،‌ آغاز شد. در ادامه هفته، سناتور تد کروز، که در ماه می از رقابت درون حزبی کنار کشیده بود،‌ از حمایت از ترامپ خودداری کرد. 
با وجود این، حوادث تروریست اخیر و آشفتگی‌های سیاسی باعث شد تا در آخرین شب کنوانسیون، جمهوریخواهان ترامپ را به دلیل تعهد به حمایت از کشورش در برابر جرم و تروریسم  مورد تحسین قرار دهند.

به طور معمول پس از برگزاری کنوانسیون حزب‌ها و معرفی کاندیداهای یک حزب، نامزد معرفی شده با رشد خوبی در نظرسنجی‌ها مواجه می‌شود. در سال 2012، میت رامنی، نامزد جمهوریخواهان پس از کنوانسیون حزب،‌ در نظرسنجی رویترز/ایپسوز، رشدی 5 درصدی را تجربه کرد.

کلینتون، که انتظار می‌رود این هفته  به عنوان نامزد رسمی حزب دموکرات در کنوانسیون این حزب در فیلادلفیا انتخاب شود، تقریبا در نظرسنجی‌های تمام سال از ترامپ جلوتر بوده است.

آخرین باری که ترامپ تقریبا با کلینتون مساوی بود،‌ اواسط ماه می بود که دو نامزد رقیب درون‌حزبی او از رقابت کنار کشیده و رهبران حزب حمایت از او را آغاز کردند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید