رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد:

ذخایر 2.7 میلیارد تنی سنگ‌آهن/پیش‌بینی رشد 50 درصدی این ذخایر/صادرات یک میلیون تنی فولاد در 4 ماهه امسال

کدخبر: ۱۴۹۲۳۴
رئیس هیات عامل ایمیدرو از ذخایر 2.7 میلیارد تنی سنگ‌آهن خبر داد و پیش‌بینی رشد 50 درصدی این ذخایر را مطرح کرد.
ذخایر 2.7 میلیارد تنی سنگ‌آهن/پیش‌بینی رشد 50 درصدی این ذخایر/صادرات یک میلیون تنی فولاد در 4 ماهه امسال

به گزارش اقتصادنیوز، مهدی کرباسیان امروز آمارهای قابل توجهی را درباره سنگ آهن و فولاد بیان کرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو سرمایه‌گذاری در بخش اکتشاف را از سیاست‌های ایمیدرو عنوان کرده و گفته است: در حال حاضر بیش از 2.7 میلیارد تن ذخایر قطعی سنگ‌آهن داریم و با سرمایه‌گذاری جدیدی که در اکتشافات کردیم انتظار داریم این ذخایر تا ۵۰ درصد بیشتر افزایش یابد.

آن طور که ایمیدرو گزارش داده، کرباسیان درباره وضعیت صادرات فولاد نیز عنوان کرده است: در سال گذشته در شرایط رقابتی،‌ چهار میلیون تن فولاد از کشور صادر شده که این میزان طی سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است. میزان صادرات در چهار ماهه نخست سال جاری هم یک میلیون تن بوده که این میزان صادرات به همراه صادرات دیگر تولیدات صنعتی کشور هفت میلیارد دلار ارزش افزوده را وارد چرخه گردش مالی کشور کرده است.

این مقام مسوول که در آئین افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، ریخته گری، فولاد، معادن و صنایع وابسته در اصفهان سخن می‌گفت، اضافه کرد:در حال حاضر رسیدن به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد خام، تولید ریل، ورق آجدار و ورق لوله‌های دقیق در برنامه چشم‌انداز کشور است و برای رسیدن به این نقطه تا سال ۱۴۰۴ در شرایط مناسبی هستیم.

کرباسیان، چشم‌انداز کوتاه مدت فولاد مبارکه در تولید این محصولات را سالانه دو میلیون تن اعلام و بیان کرد: در این راستا باید توجه داشته باشیم که برای رقابت در بازار جهانی و صادرات فولاد، قیمت قابل رقابتی را ارایه دهیم.

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید