رشد ادامه‌دار شاخص به روایت نمودار

کدخبر: ۱۴۹۴۶۴
شاخص کل بورس امروز هم روند مثبت خود را دنبال کرد، اگرچه در پایان معاملات از شیب صعودی آن کاسته شد.

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل بورس امروز هم روند مثبت خود را دنبال کرد اگر چه در پایان معاملات از شیب صعودی آن کاسته شد. در مجموع شاخص 379 واحد رشد کرد و به ارتفاع 78 هزار و 704 واحد رسید. در بازار امروز نمادهای « تاپیکو»، «وامید»،‌ «وبانک»، «پارسان»،‌ «فخاس»، «ومعادن» و «جم» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

ایمان مقدسیان در این راستا به اقتصادنیوز گفت: بازار همچنان بر بعضی نمادهای گروه‌های معدنی، فلزی و برخی از شرکت‌هایی که می توانند از  شرایط اقتصادی  استفاده مثبت کنند، توجه می‌کند.

تحلیلگر کارگزاری بانک کشاورزی اظهار کرد: یکسان‌سازی نرخ ارز یکی از سیاست‌هایی که در روزهای اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. این موضوع می‌تواند از آثار مثبت و منفی برای شرکت‌ها برخوردار باشد. در حال حاضر بازار به این مساله توجه می‌کند. مثلا یکسان‌سازی نرخ ارز در شرکت‌هایی مانند مبین و پتروشیمی فجر نقش مثبت دارد از این رو نماد این شرکت‌ها موردتوجه بازار قرار گرفته‌اند.

او ادامه داد: از طرفی در بازار امروز شاهد تاثیر مثبت برخی نمادها از گروه معدن و فلزات مانند «وامید»، «فخاس»، «ومعادن» بر شاخص بودیم. امروز حق‌ تقدم‌های «ومعادن» بازگشایی شد.

مقدسیان گفت: در نمادی مانند «وبانک» بحث فروش بلوک بترانس است که می‌تواند بر سود آن تاثیرگذار باشد. همچنین بعضی شرکت‌ها وجود دارند که سهم‌ آنها در کف قیمتی قرار گرفته‌ است، مانند «تاپیکو» که امروز صف خرید شد. بالاخره این سهم در قیمت 200 تومان موردتوجه قرار گرفت.

این فعال بازار سهام بیان کرد: در حال حاضر بازار در محوریت گروه‌هایی غیر از خودرو رشد می‌کند. همانطور که می‌دانیم، بعد از زمستان سال گذشته، اگر گروه خودرو رشد نمی‌کرد بازار هم تحت تاثیر قرار می‌‌گرفت و رشد نمی‌کرد. در صورتی‌که اکنون اگر گروه خودرو رشد نمی‌کند، بازار به رشد خود ادامه می‌دهد. می‌توان گفت این ظرفیت و پتانسیل بازار است که به سهم‌های دیگر توجه می‌کند.

او ادامه داد: زمانی که گروه خودرو نیز، آماده شود و خبر خاصی داشته باشد یا از نظر قیمتی اصلاح کافی انجام دهد، ممکن است بازار مجددا بر آن گروه برگشت کند.

مقدسیان افزود: به نظر می‌رسد بازار از قابلیت رشد برخوردار است و به سقف اول سال جاری نزدیک می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید