جدیدترین کارنامه تولید خودروهای سنگین به روایت یک نمودار/کدام خودروسازان کارنامه بهتری در تیرماه داشتند؟

کدخبر: ۱۴۹۵۴۸
آمارهایی از تولید انواع کامیون در ایران خودرو دیزل، سایپا دیزل، آذهایتکس، ماموت، کاریزان خودرو و گروه بهمن در تیرماه سال‌های 95 و 94 منتشر شده است.

به گزارش اقتصادنیوز، تیر ماه امسال تولید انواع کامیون در ایران ۵.۳ درصد کاهش یافت. در این مدت تولید کامیون در ایران خودرو دیزل با کاهش ۲۶.۸ درصدی، از ۱۶۴ دستگاه در تیر ماه سال گذشته به ۱۲۰ دستگاه رسیده است. آن طور که ایسنا گزارش داده، تولید انواع کامیون در سایپا دیزل نیز ۲۲.۸ درصد کاهش یافته و از ۱۷۱ دستگاه در تیر ماه پارسال به ۱۳۲ دستگاه رسیده است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که در تیرماه سال جاری تولید این محصولات در آذهایتکس نیز متوقف شده و با کاهش 100درصدی از چهار دستگاه در تیر ۱۳۹۴ به صفر رسیده است. تولید انواع کامیون در ماموت با کاهش ۷۵ درصدی همراه بوده و از ۷۲ دستگاه در تیر ۱۳۹۴ به ۱۸ دستگاه کاهش یافته است.

در این مدت تولید کامیون در کاریزان خودرو و گروه بهمن برخلاف سایر شرکتها افزایش یافته و با رشد ۱۹ درصدی از ۱۲۶ دستگاه در تیر ماه سال گذشته به ۱۵۰ دستگاه رسیده است. تولید انواع کامیون در گروه بهمن نیز با افزایش ۱۸.۶ درصدی از ۳۷۱ دستگاه در تیر ۱۳۹۴ به ۴۴۰ دستگاه رسیده است.

اقتصادنیوز شکل زیر را بر اساس اطلاعات منتشرشده درباره تولید انواع کامیون در تیرماه سال جاری و مقایسه آن با تیرماه 94 تهیه کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید