در گفت‌وگویی بررسی شد:

آیا روند رشد بورس متوقف خواهد شد؟

کدخبر: ۱۴۹۶۰۲
یک کارشناس بازار سهام گفت: سه عامل تغییر ریاست سازمان بورس، ورود نقدینگی به بازار و احتمال تک‌نرخی شدن ارز از عواملی بودند که زمینه مثبت شدن بازار سهام را رقم زدند.
آیا روند رشد بورس متوقف خواهد شد؟

 مهدی طحانی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز اظهار کرد: سه عامل تغییر ریاست سازمان بورس، ورود نقدینگی به بازار و احتمال تک‌نرخی شدن ارز از عواملی بودند که زمینه مثبت شدن بازار سهام را رقم زدند.

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه خاطرنشان کرد: با تغییر ریاست سازمان بورس خون تازه‌ای در بازار به جریان افتاده که امیدواری‌ها به این بازار را افزایش داده است. انتظار می‌رود مدیریت جدید تهاجمی‌تر در بازار عمل کند، ابزارها را توسعه بدهد، شرکت‌های فعال بورسی را مجبور به افزایش بهره‌وری کند و... . 

این کارشناس بازار سهام گفت: همچنین جریان نقدی که از هفته گذشته به بازار سرمایه تزریق شده عامل دیگری برای رشد بازار به شمار می‌رود. این نقدینگی بیشتر در سهام صنایع معدنی ، فلزی و پالایشی حرکت کرده است. اگرچه به نظر می‌رسد آنچنان ماندگار نباشد، زیرا هم نرخ‌های جهانی از این موضوع پشتیبانی نکرده‌اند و هم p/e شرکت‌ها به اندازه‌ای نیست که بگوییم در این چندروز قیمت‌ آنها رشد کرده‌ است. از این رو صرفا نمی‌توان گفت، تنها افزایش نقدینگی در بازار موجب رشد شده است.

او ادامه داد: سومین مورد نیز، احتمال تک نرخی شدن ارز و به تناسب آن، احتمال افزایش نرخ دلار در بازار آزاد است که موجب اقبال بیشتر به بازار شده است. همانطور که شاهدیم قیمت دلار مبادله‌ای آرام آرام در حال افزایش است و این موضوع می‌تواند بر بعضی سهم‌ها تاثیر مثبت و بر بعضی دیگر، تاثیر منفی داشته باشد. اگرچه زمانی که بازار از انجام مساله‌ای اطمینان نداشته باشد، جنبه مثبت آن را ارزیابی می‌کند.

طحانی خاطرنشان کرد: به هرحال اینها عواملی بودند که باعث شدند روزهای مثبتی در بازار سهام به چشم بخورد اگرچه در ادامه بازار متعادل‌تری انتظار می‌رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید