به دلیل چشم‌انداز ضعیف اقتصاد جهان صورت گرفت

کاهش پیش‌بینی رشد اقتصادی سنگاپور + نمودار

کدخبر: ۱۴۹۷۵۱
پس از اینکه در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، اقتصاد سنگاپور کمتر از برآورد قبلی رشد کرد، این کشور پیش‌بینی رشد اقتصادی خود را در سال 2016 کاهش داد.
کاهش پیش‌بینی رشد اقتصادی سنگاپور  + نمودار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، وزیر تجارت و صنعت سنگاپور اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه دوم نسبت به فصل قبلی رشدی 0.3 درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که برآورد قبلی و همچنان پیش‌بینی اقتصاددانان مورد بررسی بلومبرگ نشان از رشد 0.8 درصدی اقتصاد این کشور جنوب شرق آسیا می‌داد. 

پیش‌بینی جدید رشد 1 تا 2 درصدی در سال 2016 همراستا با چشم انداز ضعیف رشد جهانی بوده است. این در حالی است که پیش‌ّبینی قبلی رشد 3 درصدی بود.
این مجمع‌الجزایر، مرکز مالی و قطب معاملاتی منطقه محسوب می‌شود، اما در سال جاری با کندترین رشد خود از زمان بحران مالی جهانی مواجه است. وزارت تجارت سنگاپور اعلام کرد: با رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، چشم‌اندازهای جهانی از ماه می تضعیف شده و اقتصاد چین در خطر احتمالی رشد شدید بدهی مواجه است.

بر اساس این گزارش، رشد تولید کارخانه‌ها در سه‌ماهه دوم نسبت به سه‌ماهه قبلی تضعیف شده است. یک گزارش جداگانه نشان می‌دهد که کل مبادلات تجاری سنگاپور در سه ماهه دوم سال 5.7 درصد کم شده، صادرات غیر نفتی این کشور ثابت باقی مانده و صادرات مجدد غیر نفتی نیز کاهش یافته است.

وزارت تجارت اعلام کرد: «رشد بخش‌های خدماتی خارجی، نظیر بیمه و تامین مالی و همچنین مبادلات تجاری عمده فروشی آهسته شده است. در حالی که بخش تولید در بخش‌هایی نظیر نیمه‌رساناها و تولید داروهای زیستی عملکرد قابل قبولی داشته ولی به دلیل آشفتگی شرایط اقتصادی جهانی این رشد نیز ادامه‌دار نخواهد بود. به احتمال زیاد، رشد در بخش ساخت‌وساز نیز در سه‌ماهه‌های آینده تضعیف خواهد شد.

بر اساس بررسی بلومبرگ قبل از انتشار گزارش GDP، اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند رشد اقتصادی سنگاپور در سال 2016 معادل 1.8 درصد باشد که پایین‌ترین نرخ رشد از سال 2009 خواهد بود.

با وجود این، سیاستگذار پولی سنگاپور (MAS) هنوز برای دور دوم تسهیلات هنوز آماده نیستند. ژاکلین لو،‌ قائم‌مقام MAS اعلام کرد:‌ «موضع کنونی سیاست‌های پولی همچنان مناسب است. خطرات نزولی اضافی در اقتصاد جهانی همچنان وجود دارد و بانک مرکزی به دقت شرایط اقتصادی را رصد می‌کند.»
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید