تثبیت هفتگی طلا در پی انتشار آمار اقتصادی آمریکا/ هر اونس 1335 دلار

کدخبر: ۱۴۹۸۱۲
پس از انتشار آمار خرده‌فروشی آمریکا و افت‌وخیز طلا در روز جمعه، قیمت این فلز گرانبها در پایان هفته کاری بازارهای جهانی ثابت باقی ماند. 
تثبیت هفتگی طلا در پی انتشار آمار اقتصادی آمریکا/ هر اونس 1335 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هزینه‌های مصرف‌کننده در آمریکا طی ماه گذشته بدون تغییر باقی مانده، در حالی که این ارقام در سه‌ماهه دوم با رشدی 4.2 درصدی مواجه شده بود. اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند که در ماه جولای، کل خرده‌فروشی 0.4 درصد و فروش پایه نیز 0.3 درصد رشد داشته باشد.

بر اساس این گزارش هر اونس طلا در پایان هفته بدون تغییر نسبت به هفته گذشته یکهزار و 335 دلار و 70 سنت معامله شد.
    
رونالد لونگ، معامله‌گر ارشد شرکت لی‌چئونگ در هنگ‌کنگ اعلام کرد: «بازار در انتظار سرنخ‌های بیشتری در خصوص افزایش نرخ بهره آمریکاست. برخی از آمار اقتصادی بزرگ از طلا حمایت کرده و برخی دیگر موجب سقوط قیمت شده‌اند.»
    
وانگ تائو، تحلیلگر تکنیکال رویترز اعلام کرد  با توجه به الگوی موجی و تحلیل پیش‌بینی فیبوناتچی، هر اونس طلا در محدوده 1344 تا 1349 دلاری معامله خواهد شد قبل از این که مجددا سطح حمایتی 1335 دلاری را آزمایش کند.
    
بر اساس نظرسنجی رویترز، فدرال‌رزرو آمریکا احتمالا در ماه دسامبر و بعد از انتخابات ریاست‌جهوری 8 نوامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.  بعد از اظهارات جان ویلیامز رئیس فدرال‌رزرو سان‌فرانسیسکو که نشان از احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در سال جاری داد،‌ دلار تقویت شد.

دلار قوی‌تر موجب کاهش تشویق خرید طلا می‌شود چرا که این دارایی را برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر خواهد کرد.
    
شاخص دلار آمریکا در پایان هفته به سطح 95.931 واحد رسید؛ در حالی که بازارهای سهام آسیایی در معاملات روز جمعه اندکی افزایش یافت.
    
یک معامله‌گر چینی اعلام کرد: «طلا باید همچنان در بالای سطح 1300 دلاری باقی بماند. این می‌تواند اولین عکس‌العمل این فلز گرانبها در برابر افزایش نرخ بهره باشد. با وجود این، شرایط اقتصادی جهان همچنان مطلوب این فلز گرانبهاست.»

روز پنجشنبه، دارایی‌ها در SPDR بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با افتی 0.03 درصدی به 972.32 تن رسید.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید