افزایش 50 درصدی حداقل‌دستمزد در ونزوئلا/ «سکوت آماری» درباره تورم ادامه دارد

کدخبر: ۱۴۹۸۲۴
نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا روز جمعه اعلام کرد که طرح افزایش 50 درصدی حداقل دستمزد در این کشور از اول سپتامبر (اواخر مرداد) اعمال خواهد شد. این در حالی است که تورم سه رقمی قدرت خرید مردم این کشور بحران‌زده عضو اوپک را به شدت تضعیف کرده است.
افزایش 50 درصدی حداقل‌دستمزد در ونزوئلا/ «سکوت آماری» درباره تورم ادامه دارد
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، حداقل دستمزد ماهانه ونزوئلا به 22 هزار و 577 بولیوار افزایش خواهد یافت که این رقم، با احتساب نرخ مبادله ارزی رسمی در حدود 35 دلار و با توجه به نرخ بازار سیاه در حدود 23 دلار خواهد بود. هرچند با در نظر گرفتن کوپن وعده‌های غذایی این دستمزد به 65 هزار و 56 بولیوار افزایش خواهد داشت.

نیکلاس مادورو در گفت‌وگوی تلویزیونی خود در این باره گفت: «این سومین بار است که حداقل حقوق افزایش می‌یابد.»

منتقدان باز هم اعلام کردند که افزایش حقوق برای جبران تورم به شدت ناکافی است. با توجه به آمار رسمی، تورم در سال 2015 به 181 درصد رسیده بود. بانک مرکزی آمار به‌روز تورم را منتشر نکرده است، این در حالی است که رهبران مخالف معتقدند منتشر نکردن آمار به معنای وجود «آمار اقتصادی خجالت‌آور» است.

از زمان سقوط قیمت نفت در سال 2014، سیستم اقتصادی دولتی ونزوئلا در حال فروپاشی است. مخالفان دولت بر این باورند شرایط موجود بدون تغییر دولت بهبود نخواهد یافت.

مادورو تاکید کرد که او قربانی «جنگ اقتصادی»ای است که دشمنان سیاسی‌ او به راه انداخته‌اند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید