بزرگ‌ترین انهدام کالاهای قاچاق کشف شده در 4 دهه اخیر/15 میلیارد تومان کالای قاچاق منهدم شد/بلاتکلیفی 64 خودروی لوکس قاچاق کشف‌‌شده / احتمال مزایده خودروهای لوکس قاچاق برای صادرات آنها

کدخبر: ۱۵۰۱۰۳
بزرگترین انهدام کالاهای قاچاق کشف‌ شده در چهار دهه اخیر امروز انجام شد و 15 میلیارد تومان کالای قاچاق منهدم شد.
بزرگ‌ترین انهدام کالاهای قاچاق کشف شده در 4 دهه اخیر/15 میلیارد تومان کالای قاچاق منهدم شد/بلاتکلیفی 64 خودروی لوکس قاچاق کشف‌‌شده / احتمال مزایده خودروهای لوکس قاچاق برای صادرات آنها

به گزارش اقتصادنیوز،‌ در روزهایی که تصمیم امحاء 13 خودروی بنز و پورشه قاچاق حاشیه‌هایی را به همراه داشته و در نهایت زمان امحاء آنها از امروز به زمان دیگری موکول شده، امروز اعلام شد بزرگترین انهدام کالاهای قاچاق کشف‌ شده در چهار دهه اخیر انجام شده است.

به گفته رئیس سازمان اموال تملیکی، در میان این کالاها بسته‌هایی تحت عنوان شیر خشک یارانه‌ای به چشم می‌خورد که ورود آنها غیرقانونی بوده و دارای مارک تقلبی هستند.

آن طور که ایسنا گزارش داده، امین دلیری در برنامه انهدام انواع کالاهای قاچاق شده که امروز (۲۷ مرداد ماه) در یکی از شعبات سازمان اموال تملیکی کشور برگزار شد، اظهار کرد: امروز حدود ۴۰۰ تن به ارزش ۱۵ میلیارد تومان از انواع کالاهای قاچاق شده از جمله مواد خوراکی، البسه و لوازم بهداشتی و آرایشی انهدام می‌شود.

او اظهار کرد: انهدامی که امروز صورت می‌گیرد با هماهنگی تمامی سازمان‌ها و ستادهای مسئول از جمله سازمان اموال تملیکی، سازمان تعزیرات حکومتی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و در انهدام امروز از نظر حجم بزرگترین انهدام بعد از انقلاب اسلامی است که به صورت هماهنگ در استان‌های بوشهر، کرمانشاه، آذربایجان غربی و ... صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان اموال تملیکی بیان کرد: بیشترین کشفیات قاچاق در مرزهای هرمزگان و بوشهر انجام می‌گیرد و استان‌های هدف ما استان تهران، فارس، آذربایجان غربی و اصفهان هستند و بیشترین حجم کالاهای قاچاق شده مربوط به البسه، منسوجات، مواد غذایی، مواد شیمیایی و مواد دارویی است که در مورد مواد دارویی ما امکان توزیع مجدد آن را فراهم نکردیم.

بلاتکلیفی 64 خودروی لوکس قاچاق کشف‌‌شده
در ادامه این برنامه وی با بیان اینکه در هفته‌های آینده به صورت سلسله‌وار امحای کالاهای قاچاق ادامه خواهد داشت و درباره میزان کشفیات کالاهای قاچاق در چهار ماهه نخست سال جاری، گفت: آماری که از فروردین ماه تا تیرماه در اختیار داریم نشان می‌دهد که رشد کشف کالاهای قاچاق ۱۳۱ درصد بوده است.

رئیس سازمان اموال تملیکی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واردکنندگان خودروهای لوکس چه کسانی هستند، ضمن ارائه نکردن توضیح مشخص درباره هویت این افراد، اظهار کرد: این افراد واردکنندگان غیرقانونی هستند و همه آنها از مبادی گمرکی کشور وارد نشده‌اند.

وی افزود: هنوز درباره این خودروها که تعداد آنها در حدود ۶۴ عدد برآورد شده تصمیم‌گیری نشده و پروسه قانونی خود را طی نکرده‌اند. محتمل است که تصمیم گرفته شود که این کالاها به قصد صادرات به مزایده گذاشته شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید