امروز در بازارسهام چه گذشت؟

بازار متعادل بورس به رغم افزایش عرضه‌ها/ ورود به کانال 78 هزار واحدی

کدخبر: ۱۵۰۳۳۵
امروز یکشنبه، بورس تهران در حالی به کار خود خاتمه داد که شاخص کل 117 واحد افزایش پیدا کرد و با ورود به کانال 78 هزار واحدی در انتهای معاملات در ارتفاع 78 هزار و 86 واحدی قرار ایستاد.

به گزارش اقتصادنیوز، امروز یکشنبه، بورس تهران در حالی به کار خود خاتمه داد که شاخص کل 117 واحد افزایش پیدا کرد و با ورود به کانال 78 هزار واحدی در انتهای معاملات در ارتفاع 78 هزار و 86 واحدی قرار ایستاد. در جریان معاملات امروز نمادهای «وغدیر»، «فملی»، «وصندوق»، «همراه»، «شبندر» و «فارس» بیشترین تاثیر مثبت و نماد«وامید» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

در این راستا ایمان مقدسیان به اقتصادنیوز گفت: در بازار امروز، نمادهایی که در چند روز گذشته رشد قیمتی داشتند مانند گروه پالایشگاهی؛ پرعرضه بودند و به نقاط مقاومتی خود برخوردند. این نماد در این قیمت‌ها معاملات خوبی داشتند و خریدهای پرحجمی بر آنها انجام شد، ضمن اینکه فروش پرحجمی هم داشتند. البته فروش پرحجم آنها به دلیل شناسایی سود بود اما زمانیکه خرید پرحجم انجام می‌شود و آن عرضه بازار را جذب می‌کند؛ اتفاق خوبی است. امروز هم، در این گروه معاملات خوب بودند.

تحلیلگر کارگزاری بانک کشاورزی اظهار کرد: در بعضی از گروه‌ها نیز، مانند قطعه‌سازی خودروها تحرکات جدیدی دیده می‌شود. گروه معادن و فلزات نیز، اگرچه منفی معامله می‌شدند اما با این وجود بر منفی‌های آنها هم خریدار وجود داشت.

او گفت: به هرحال در بازار امروز بعضی گروه‌ها خریداران خوبی داشتند اگرچه ممکن است جذب در همه گروه‌ها به این صورت نباشد. اما بعضی از گروه‌ها که مورد توجه بازار و پیشرو هستند، در بازار خریداران خوبی دارند که در این روزها با تشدید عرضه‌ها و مهیا شدن فرصت خرید از این فرصت استفاده می‌کنند.

او خاطر نشان کرد: به هرشکل با توجه به قیمت‌ سهم‌ها در بازار امروز، پیش‌بینی می‌شود بازار فردا نیز، مانند امروز متعادل باشد البته شروع این بازار منفی است که به تدریج با خریدهایی که در بازار صورت می‌گیرد این روند بهتر می‌شود. به نظر می‌رسد، گروه پالایشگاهی نیز، در بازار فردا، شروع منفی خواهد داشت که به رفته رفته با انجام معاملات بهبود می‌یابد و احتمالا شاهد افزایش تقاضا در این گروه می‌شویم. برای گروه فلزات نیز، انتظار می‌رود که وضعیت بهتری نسبت به بازار امروز داشته باشند چراکه در بعضی از نمادهای آن که در کف‌ قیمتی هستند، خریدهای خوبی صورت گرفته است.



اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید