تدوین برنامه صنعت میکروالکترونیک تا پایان سال

کدخبر: ۱۵۰۷۸۸
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تدوین برنامه ۱۰ ساله صنعت الکترونیک، از تهیه برنامه میکروالکترونیک تا پایان سال خبر داد.

محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید جدید شرکت سامسونگ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه 10 ساله صنعت الکترونیک تدوین شده و در این راستا حدود 6 کارگروه تخصصی ایجاد شده است که برنامه مربوط به میکروالکترونیک تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

وی در ادامه از افتتاح 150 طرح صنعتی و معدنی در کشور طی هفته دولت خبرداد و گفت: برخی از این طرح‌ها افتتاح شده و برخی دیگر نیز در روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

نعمت زاده افتتاح خط تولید یخچال فریزر سامسونگ را از جمله پروژه‌های هفته دولت عنوان کرد و گفت: برای ایجاد خط تولید این کارخانه یک سال تلاش شده است.

وی توضیح داد: شرکت سامسونگ تولید 19 مدل یخچال فریزر را در برنامه خود دارد که هم‌اکنون یکی دو مدل از این محصولات به تولید رسیده است.

به گفته نعمت‌زاده، یخچال فریزرهای سامسونگ تاکنون از خارج وارد می‌شده است که هم‌اکنون خط تولید آن در کشور ایجاد شده است و قرار است محصولات دیگری مانند کولر نیز در دستور کار این کارخانه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در شرکت سامسونگ حدود 2500 نفر مشغول به کارند که با ایجاد خط تولید یخچال فریزر حدود 700 نفر دیگر نیز به شاغلان این کارخانه اضافه خواهند شد.

منبع: فارس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید