سخنگوی دولت اصلاحات مطرح کرد: 

منشاء اختلافات دولتی چیست؟/دولت تیم رسانه‌ای ندارد!

کدخبر: ۱۵۱۱۸۴
چرا اختلافات دولتمردان به فضای رسانه‌ای کشور نفوذ کرده و رئیس جمهور روحانی باید با ژنرال‌هایش چه کند و چگونه می‌تواند این ژنرال‌ها را در آستانه انتخابات کنار هم نگه‌ دارد؟ عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت اصلاحات به این سوالات پاسخ می‌دهد.
منشاء اختلافات دولتی چیست؟/دولت تیم رسانه‌ای ندارد!

به گزارش اقتصادنیوز، اختلافات دو عضو کابینه دولت یازدهم – علی اکبر ترکان و محمدرضا نعمت‌زاده- محور گفت‌وگو با عبدالله رمضان‌زاده سخنگوی دولت اصلاحات است. اینکه چرا این اختلافات به فضای رسانه‌ای کشور نفوذ کرده و رئیس جمهور روحانی باید با ژنرال‌هایش چه کند و چگونه می‌تواند این ژنرال‌ها را در آستانه انتخابات کنار هم نگه‌ دارد؟ عبدالله رمضان‌زاده که سال‌ها سابقه اطلاع‌رسانی در دولت دوم اصلاحات را بر عهده داشت، در پاسخ به این سوال به ضعف در تیم رسانه‌ای و واقف نبودن دولت تدبیر و امید به اطلاع‌رسانی اشاره کرد. برخی از بخش‌های این گفت‌وگو که در شماره 191 تجارت فردا منتشر شده را می‌خوانید.

• منشا اختلافات دولتی این است که دولت روحانی دارای یک تیم منسجم و یک دست نیست. دلیل آن هم این است که این کابینه از یک تشکیلات سازمانی و یا یک حزب خاص و واحد برنخاسته است و در بیرون یک جمع هماهنگ‌کننده‌ و تشکیلات سیاسی خاص از دولت حمایت نمی‌کند.

• اصلا باید دید آیا تیم رسانه‌ای وجود دارد یا نه بعد در مورد عملکرد آن صحبت کنیم. دولت تیم رسانه‌ای ندارد اما اگر باور دارد که باید سخنگو داشته باشد، باید یک سخنگوی تمام وقت انتخاب کند.

• همه دلسوزان این دولت مساله داشتن یک تیم اطلاع‌رسانی قوی را به دولت تذکر داده‌اند اما این اتفاق نیفتاده است.

• روحانی آنقدر که لازم بوده در مورد اقدامات مخرب دولت نهم و دهم در حوزه اقتصاد و سیاست اطلاع‌رسانی نکرده و نگفته آن دولت چه بر سر این کشور آورده.

• از نظر من دستاوردهای دولت روحانی دستاوردهای بسیار ارزنده‌ای بوده اما این دستاوردها حتی به نخبگان کشور هم منتقل نشده است. کار اطلاع‌رسانی مانند یک حلقه و زنجیره است. اگر این زنجیره برقرار نشود دستاوردها منتقل نمی‌شود. نمی‌دانم روحانی چه زمانی قرار است به این نتیجه برسد که باید اطلاع‌رسانی را جدی بگیرد.

• چند روز پیش آقای شریعتمداری در کیهان در مخالفت به برگزاری کنسرت‌ها نوشته بود کشور 8.5 میلیون نفر بیکار دارد. این آمار از کجا آمده؟ چرا هیچ‌کس در دولت جواب این اظهارنظر را نداد. آیا ما 8.5 میلیون نفر بیکار داریم یا نه؟ اگر داریم این 8.5 میلیون بیکار از کجا آمده‌اند؟ این تعداد که یک شبه وارد بازار کار نشده‌اند.

• وقتی می‌گوییم در سایه برجام تولید نفت از 600 هزار بشکه به 1.5 تا 1.8 میلیون بشکه رسیده این یعنی اشتغال ایجاد شده. دولت در حوزه بهداشت و درمان معجزه کرده است. یادمان نمی‌رود که برای خرید یک نخ بخیه باید ساعت‌ها معطل می‌شدیم. جهش نرخ ارز را چه کسی فراموش می‌کند؟ چرا اینها را تشریح نمی‌‌کنند. آقای روحانی متاسفانه به اهمیت کار اطلاع‌رسانی وارد نیست.

• احمدی‌نژاد باید در دادگاه جوابگوی اقدامات خود باشد و بگوید 800 میلیارد دلار منابع کشور کجا و چگونه به هدر رفته است. این بزرگترین سوالی است که در تاریخ ایران باقی خواهد ماند. اینکه چگونه ممکن است با 800 میلیارد دلار درآمد نفتی نرخ رشد اقتصادی کشور منفی شود؟ نرخ رشد ارز سه برابر شود؟

• روحانی باید از موضع انفعال خارج شود و فعال شود. بعد از ماجرای فیش‌های حقوقی بحث نفتکش‌ها مطرح شد. همه آنچه که از آن تحت عنوان حقوق‌های نجومی یاد می‌کنند اگر تجمیع شود، یک صدم پول این نفت‌کش‌ها هم نمی‌شود. اما در ذهن کداممان این موضوع جا افتاده است؟

• دست مخالفان دولت خالی است. نهایتا 50 نفر حقوق‌های نامتعارفی دریافت کرده اند. البته سخنگوی دولت گفته 13 نفر. 13 نفر حتی اگر ماهی 100 میلیون هم گرفته باشند می‌شود چقدر؟ این مبلغ در مقابل یک دکل که گم شد یک نفتکش یا حتی آن 800 میلیارد دلار کجا حساب می‌شود؟

• مردم باید بدانند این اصولگرایان و دلواپسان چه بر سر این کشور آوردند. من جای اصولگرایان بودم خانه‌نشین می‌شدم که کسی من را نبیند.

• من جز افرادی هستم که موافق ترمیم کابینه‌ام. اما به نظر می‌رسد آقای روحانی خودش حاضر نیست وزرایش را کنار بگذارد و منتظر است مجلس وزرایش را استیضاح کند. روحانی باید از انفعال خارج شود و یک پیام مثبت برای مردم بفرستد که با تغییر کابینه می‌خواهم نیروهای فعال و جوانتر را به کار بگیرم و خودم را برای 5 سال آینده آماده می‌کنم.

• من معتقدم بخش‌های اقتصادی حتما نیاز به ترمیم دارد و دستاوردهای اقتصادی هم که حاصل شده نتیجه برنامه‌ریزی تیم اقتصادی این دولت نیست بلکه نتیجه دستاوردهای دولت روحانی در حوزه سیاست خارجی است.

• تنها در یک مورد دولت بیاید به مردم بگوید فاجعه‌ای که در ونزوئلا اتفاق افتاده در ایران هم در حال اتفاق بود. اگر احمدی‌نژاد و یا تفکر احمدی‌نژاد بر سر کار می‌آمد، نرخ تورم ما الان 120 درصد بود. سال بعد 240 درصد و سال بعد از آن هم 680 درصد می‌شد. در ونزوئلا ارتش دارد مواد غذایی را بین مردم تقسیم می‌‌کند. این فاجعه در ایران هم در حال رخ دادن بود.

• من اگر جای تیم رسانه‌ای دولت بودم فیلمی از ونزوئلا تهیه می‌کنم و در شبکه‌های مجازی برای مردم پخش می‌‌کردم که اگر همان تفکر بر سر کار می‌ماند شرایط اقتصادی ما بهتر از ونزوئلا نبود. چرا دولت این کار را نمی‌‌کند؟

• حجم کیفی مخالفت‌ها با دولت روحانی بسیار پایین اما سروصدای مخالفان بسیار زیاد است. این هم به دلیل امکانات مالی بسیاری است که مخالفان در اختیار دارند.

• مخالفان دولت قبل نخبگان بودند. در حالی که من فکر می‌کنم مخالفت نخبگان با آقای روحانی بسیار کمتر از دولت پیشین است. مخالفان این دولت هوچی‌گرند. این هوچی‌گران از منابع بودجه عمومی، از پول‌هایی که در دولت قبل کنار گذاشته شده و از منابع بادآورده ارتزاق می‌شوند.

• من جزو اولین افرادی هستم که از ورود احمدی‌نژاد برای انتخابات آتی استقبال کردم و گفتم احمدی‌نژاد باید حتما بیاید و برای یکبار هم که شده پاسخگوی افکار عمومی شود. اما مطمئنم احمدی‌نژاد جرات شرکت در انتخابات و پاسخگویی را ندارد. چون بهتر از هر کسی می‌داند با اقتصاد و سیاست خارجی این مملکت چه کرده است.

• ورود احمدی‌نژاد به انتخابات هم به نفع روحانی است و هم به نفع روند مردم‌سالاری در کشور است. ما یکبار برای همیشه باید تکلیف پوپولیسم را در این کشور مشخص کنیم. آن هم از طریق رای عمومی. من مطمئنم در رقابت احمدی‌نژاد و روحانی، روحانی پیروز صددرصدی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید