آغاز مذاکره ساخت شهرک صنعتی مشترک با چینی‌ها/«چری» در ایران قطعات خودرو تولید خواهد کرد

کدخبر: ۱۵۱۴۶۴
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد: این سازمان طی یادداشت‌ تفاهم با وزارت بازرگانی کشور چین، در حال انجام مذاکرات نهایی جهت ایجاد شهرک صنعتی مشترک قطعات خودرو با همکاری شرکت چری است.
آغاز مذاکره ساخت شهرک صنعتی مشترک با چینی‌ها/«چری» در ایران قطعات خودرو تولید خواهد کرد

به گزارش اقتصادنیوز، مدير عامل سازمان صنايع كوچك وشهرك‌های صنعتی ايران اعلام کرد: اين سازمان طی يادداشت‌ تفاهم با وزارت بازرگانی كشور چين، در حال انجام مذاكرات نهايی جهت ايجاد شهرك صنعتی مشترك قطعات خودرو با همكاری شركت چری است.

بر این اساس، نشست مشترك مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌های صنعتی ايران با هيات چينی به منظور توسعه همكاری‌ها در زمينه سرمايه‌گذاری مشترك جهت ايجاد شهرك‌های صنعتی مشترك در حوزه پوشاك، قطعات خودرو، سنگ ، فرش و.. برگزار شد.

بر اساس اعلام این سازمان، علی يزدانی، معاون وزير صنعت،معدن وتجارت در اين نشست مشترك با اشاره به روابط ديرينه‌ ميان دوكشور‌ اظهار کرد: دولت‌مردان‌ اين كشور ‌به وضعيت فرهنگی، صنعتی و اقتصادی ايران اشراف دارند و اميدوارم‌ در اين جلسه و جلسات بعدی به توافقات مهم و مفيدی در مورد همكاری‌های اقتصادی، صنعتی و تجاری فيما‌بين اين سازمان و استان گواندونگ چين دست پيدا كنيم.

وی اهميت حضور اين هيات را با توجه به پتانسيل‌های موجود در ايران و كشور چين به ويژه استان گواندونگ را مهم توصيف كرد و گفت: در حوزه بنگاه‌های كوچك ومتوسط به ‌ويژه در زمينه پوشاك، سنگ تزيينی، قطعات خودرو و فرش می‌توانيم همكاری‌های مشترك خوبی داشته باشيم.

معاون وزير صنعت،معدن وتجارت در ادامه به سرمايه‌گذاری مشترك جهت ايجاد شهرك‌های صنعتی مشترك نيز اشاره و خاطر نشان كرد: اين سازمان طی يادداشت‌تفاهم با وزارت بازرگانی كشور چين، در حال انجام مذاكرات نهايی جهت ايجاد شهرك صنعتی مشترك قطعات خودرو با همكاری شركت چری است.

يزدانی اظهار اميدواری كرد پروژه ايجاد شهرك صنعتی ايران-چين با همكاری مسئولان استان ‌گواندونگ با سرعت بيشتری نهايی شود.

مدير‌ عامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌های صنعتی ايران در بخش ديگری از سخنانش به سياست‌ها و ماموريت‌های اصلی سازمان اشاره و خاطر نشان كرد: در كشور ما 96درصد صنايع در قالب sme و بيش از سه ميليون واحد صنفی در قالب بنگاه‌های خرد مشغول به كار هستند و اين آمادگی وجود دارد در زمينه‌ رشته صنعت‌هايی كه مطرح شد، با يكديگر همكاری مشترك داشته باشيم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید