رشد کم‌عمق نماگر بازار سرمایه به روایت نمودار

کدخبر: ۱۵۱۹۵۱
امروز چهار‌شنبه، بورس تهران در حالی به کار خود خاتمه داد که شاخص کل 11 واحد افزایش پیدا کرد و در انتهای معاملات در ارتفاع 76 هزار و 455 واحدی قرار گرفت.

گزارش اقتصادنیوز، امروز چهار‌شنبه، بورس تهران در حالی به کار خود خاتمه داد که شاخص کل 11 واحد افزایش پیدا کرد و در انتهای معاملات در ارتفاع 76 هزار و 455 واحدی قرار گرفت. در جریان معاملات امروز نمادهای «همراه»، «وامید»، «کگل»، «جم»، «شپنا» و «شبندر» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای‌«مبین»، «خودرو» و «فملی» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشته‌اند.

در این راستا فریده جلاییان به اقتصادنیوز گفت: در آخرین روز کاری هفته در حالی که در ایام بین دو عید بزرگ مسلمانان، بازار در حالت کم‌حجم به سر می‌برد امروز نیز ارزش معاملات زیادی در بازار به چشم نمی‌خورد. شاخص بازار نیز در پی همین کم نوسانی در حوالی همان ارتفاع روز گذشته بالا و پایین می‌شد و اوایل کار به رنگ سبز بود بعد از گذشت اندکی تغییر رنگ داد و قرمز شد، اما در نهایت با توجه به رشد قیمت‌ها در اواخر کار نماگر بازار با 11 واحد صعود و در ارتفاع 76.455 به کار خود پایان داد.

این کارشناس بازار سهام گفت: «همراه» با کد به کد حقوقی‌ها و تاثیر 46 واحدی مثبت بر نماگر بازار در جایگاه نخست تاثیرگذاران قرار گرفت.

او ادامه داد: گروه انبوه‌سازی که از روز گذشته با استقبال خوبی مواجه شده بود امروز نیز اکثرا پرتقاضا ظاهر شدند.‌

جلاییان اظهار کرد: پالایشگاهی اما برخلاف روز گذشته که اوضاع مناسبی نداشتند امروز توانستند در بازه مثبت معامله شوند و «شپنا» و «شبندر» در مجموع 39 واحد تاثیر مثبت بر نماگر بازار گذاشتند.

این تحلیلگر بازار سهام گفت: اما در اواخر کار در گروه معدنی شاهد خود‌نمایی «کگل» و سرمایه‌گذاری آنها یعنی «وامید» بودیم خریدهای حقوقی در این دو نماد باعث شد که به نزدیکی سقف قیمتی خود برسند و به ترتیب تاثیر 28 و 37 واحدی مثبت بر شاخص بورس بگذارند.

او گفت: «مداران» که در روزهای گذشته رشد قیمتی خوبی تجربه کرده بود امروز نیز بیشتر حجم معاملات خود را با قیمت سقف به ثبت رسانید، اما در نهایت تا حوالی صفر قیمت پیدا کرد. این سهم امروز با خرید و فروش‌های حقیقی‌ها نزدیک به 7.5 میلیارد تومان معامله شد و بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کرد.

جلاییان در پایان اظهار کرد: خودرویی‌ها که کما فی سابق لیدر بازارند امروز اکثرا منفی بودند و «خساپا» در این گروه بیشترین حجم معاملات بورس را داشت.‌



اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید