در حاشیه اجلاس عدم تعهد در ونزوئلا صورت گرفت

دیدار روحانی با مقامات عالی‌رتبه 4 کشور

کدخبر: ۱۵۲۱۰۷
رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در مارگاریتا ونزوئلا با روسای جمهور اکوادور و بولیوی، معاون رئیس‌جمهور هند و وزیر امور خارجه الجزایر دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار روحانی با مقامات عالی‌رتبه 4 کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در دیدار رافائل کور‌ه‌آ رئیس جمهور اکوادور ، با اشاره به اشتراکات گسترده ایران و اکوادور تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران از توسعه همکاری ها در همه حوزه ها با اکوادور استقبال می کند.

وی، لغو تحریمها را فرصت مناسبی برای گسترش روابط دو کشور دانست و گفت: کاملا آمادگی داریم تجربیات و توانمندی های خود را در حوزه های علمی ، فناوری و انرژی در اختیار کشور دوست خود اکوادور قرار دهیم.

روحانی توسعه همکاری های بانکی میان دو کشور را ضروری برشمرد و اظهارداشت: برای ایجاد تحرک در روابط دو کشور بویژه در بخش های خصوصی ، توسعه همکاری های بانکی اهمیت بسزایی دارد.

رئیس جمهور با اشاره به نشست آتی تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک در الجزایر تصریح کرد که بی ثباتی و کاهش قیمت نفت به ضرر همه کشورها و بویژه تولیدکنندگان نفت است و تهران از هر اقدامی در راستای ثبات بازار و بهبود قیمت نفت که مبتنی برعدالت، انصاف و رعایت سهمیه عادلانه برای کشورهای تولید کننده نفت باشد، حمایت خواهد کرد.

رئیس جمهور اکوادور نیز در این نشست با بیان اینکه ملت و دولت اکوادور پیوسته مبارزات ملت و دولت ایران را پاس می دارند و همواره در کنار آنها بوده و خواهند بود، گفت: لغو تحریم های ناعادلانه فرصتی برای گسترش بیش از پیش روابط دو کشور است که باید از آن بهره برداری کرد.

رافائل کور‌ه‌آ اظهارداشت: اکوادور مصمم به توسعه همکاریها با جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه ها است و در همین ارتباط تقویت همکاریهای بانکی مشترک برای پیشبرد طرح ها و برنامه ها، ضروری است.

وی همچنین با اشاره به اجلاس آینده صادرکنندگان و تولیدکنندگان نفت در الجزایر گفت که عدالت در بهای نفت ضروری است و همه کشورهای باید برای موفقیت نشست مذکور تلاش کنند.

دیدار با مورالس
روحانی همچنین در دیدار اوو مورالس، رئیس جمهور بولیوی گفت: برای توسعه و تقویت همه جانبه همکاری های تهران و بولیوی هیچ محدودیتی وجود ندارد و تقویت این روابط در راستای علاقه و منافع دو ملت است.

وی با تاکید بر آمادگی ایران اسلامی برای کمک به پیشبرد طرحهای توسعه ای در بولیوی، گفت: علاوه بر بخش های دولتی، بخش های خصوصی دو کشور باید برای سرمایه گذاری و همکاری مشترک تشویق شوند و تقویت همکاری های بانکی می تواند تحرکی در این روند ایجاد کند.

رئیس جمهور بولیوی نیز در این دیدار با ابراز رضایت و تمجید از عملکرد مجریان ایرانی طرح های اقتصادی در کشورش تصریح کرد: ما با توجه به اجرای موفق این طرحهای اقتصادی، خواهان حضور و مشارکت بیشتر شرکتهای ایرانی در پیشبرد طرحهای اقتصادی و عمرانی بولیوی هستیم.

اوو مورالس همچنین از روحانی برای شرکت در اجلاس آتی سران کشورهای عضو اوپک گازی که قرار است در ماه ژانویه سال 2018 در کشورش برگزار شود، دعوت کرد.

دو طرف همچنین در این دیدار بر تلاش مشترک در جهت ثبات بازار نفت، قیمت عادلانه و سهم منصفانه؛ از جمله در اجلاس آتی تولید کنندگان نفت در الجزایر تاکید کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید