رشد کم رمق شاخص بورس به روایت نمودار

کدخبر: ۱۵۲۱۳۷
امروز یکشنبه، بورس تهران در حالی به کار خود خاتمه داد که شاخص کل 61 واحد رشد کرد و در انتهای معاملات در ارتفاع 76 هزار و 166 واحدی قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز، امروز یکشنبه، بورس تهران در حالی به کار خود خاتمه داد که شاخص کل 61 واحد رشد کرد و در انتهای معاملات در ارتفاع 76 هزار و 166 واحدی قرار گرفت. در جریان معاملات امروز نمادهای «دعبید»، «فاراک»، «شبندر» و «ومعادن» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای‌«پارسان»، «فولاد» و «فملی» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشته‌اند.

در این راستا ایمان مقدسیان اظهار کرد:‌ بازار امروز در ادامه بازار روزهای شهریورماه، بازار کم‌حجمی بود و حجم معاملات قابل توجهی در بازار وجود نداشت. اما باوجود کم‌حجمی بازار، یکسری از نمادها که بعضا در روزهای گذشته به علت شرایط بنیادی موردتوجه قرار گرفته بودند، امروز هم حجم معاملات مناسبی داشتند. مثلا گروه قندی که با وجود نوسانات بسیار در معاملات امروز، از حجم معاملات خوبی برخوردار بود. 

تحلیلگر کارگزاری بانک کشاورزی گفت: البته یکسری از تک‌سهم‌های دیگر نیز، مانند گروه‌هایی که در حوزه تجهیزات طبقه‌بندی می‌شوند از جمله ماشین‌سازی اراک و... هم حجم معاملات مناسبی داشتند و هم در قیمت‌های بالا معامله شدند.

او معتقد است: به هرحال با اتمام شهریور ماه و به پایان رسیدن تسویه اعتباری‌ها و سال مالی بعضی شرکت‌های سرمایه‌گذاری و... انتظار می‌رود در روزهای آینده حجم معالات بازار افزایش پیدا کند.

مقدسیان گفت:‌ با توجه به حجم معاملات بازار و میزان نقدینگی که برای خرید به بازار وارد می‌شود، احتمالا در یک بازه زمانی چند هفته‌ای، بازار از سمت سهم‌های کوچک به سمت سهم‌های بزرگ و بنیادی‌تر شیفت پیدا کند. در این رابطه سهام گروه پالایشگاهی، سهام در گروه معادن و فلزات و سهام گروه خودرو که از سهم‌های بزرگ و وابسته به اخبار هستند می‌توانند موجب رشد بازار شوند.

این تحلیلگر بازار سهام ادامه داد: گروه پالایشی با اخبار و حواشی خود می‌توانند مورد توجه بازار قرار بگیرند. با توجه به اینکه برخی از نمادهای گروه معادن و فلزات نیز، به کف قیمتی خود رسیده‌اند مانند فولاد مبارکه اصفهان، توانایی دارند که در روزهای آتی بازده 10-15 درصدی داشته باشند. همچنین گروه خودرو با توجه به اخبار و گزارش‌های شش‌ماهه که منتشر می‌کند می‌تواند با اقبال همراه شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید