رشد بورس در آخرین روز تابستان+نمودار

کدخبر: ۱۵۲۳۰۵
طی معاملات امروز آخرین روز شهریورماه، شاخص کل بورس در حالی به کار خود خاتمه داد که رشد 178 واحدی را تجربه کرد و در ارتفاع 76 هزار و 450 واحدی قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز، طی معاملات امروز آخرین روز شهریورماه، شاخص کل بورس در حالی به کار خود خاتمه داد که رشد 178 واحدی را تجربه کرد و در ارتفاع 76 هزار و 450 واحدی قرار گرفت. از ابتدای معاملات امروز بازار سهام بود که نماگر بازار روند صعودی را در پیش گرفت به طوریکه تمامی شاخص‌ها در این بازار سبزرنگ بودند. اگرچه در این ماه معاملات بازار بسیار کم‌حجم بود و بی‌اعتمادی بسیاری از فعالان بازار را به همراه داشت. به هرحال کارشناسان و فعالان بسیاری در این بازار، منتظر بودند با اتمام این ماه، که تسویه اعتبار کارگزاری‌ها، سال مالی کارگزاری‌ها و... پایان می‌یابد، شرایط این بازار تغییر کند. بسیاری از آنها عقیده داشتند که بدون در نظر گرفتن اخبار غیرمنتظره می‌توان بعد از شهریورماه بازاری مثبت را ترسیم کرد چراکه ممکن است نقدینگی که بزرگترین معضل بازار سرمایه است، به این بازار وارد شود.

به هرحال طی معاملات امروز بیش از 628 میلیون سهم با ارزشی بیش از 158 میلیارد تومان داد و ستد شد که بازهم نشان از ادامه کم‌حجمی و کم‌رمقی معاملات در این بازار دارد. در بازار امروز به ترتیب دو نماد‌ «فارس»، «جم» بیشترین تاثیر مثبت را بر نماگر بورس تا سطح 41 و 42 واحد گذاشتند. اگرچه «ومعادن»، «شیران» و «ونیکی» نیز از نمادهایی بودند که تاثیر بسیاری بر شاخص نشان دادند. در بازار امروز نمادهای «پارسان» و «فاراک» هم بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

در معاملات امروز، بیشترین حجم و ارزش معاملات به خودرویی‌ها اختصاص یافت به طوریکه بیش از 155 میلیون سهم را معامله کردند.

در بازار فرابورس نیز، آیفکس 5.1 واحد رشد کرد و در ارتفاع 816 واحد ایستاد. همچنین در این بازار، عرضه اولیه تعداد 20 میلیون از 200 میلیون سهم شرکت گلدشت نمونه اصفهان صورت گرفت که به میزان 2500 ریال برای هر سهم کشف قیمت شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید