معاون اول رئیس‌جمهور:

مرکز آمار امین مردم است/ اطلاعات سرشماری به‌عنوان اسناد محرمانه نگهداری می‌شود

کدخبر: ۱۵۲۳۲۹
معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اطلاعات جمع‌آوری‌شده در سرشماری، محرمانه خواهد بود، گفت: مرکز آمار ایران در حقیقت امین مردم است و داده ها و اطلاعات این مرکز به عنوان اسنادی محرمانه نگهداری و برای برنامه‌ریزی و توسعه کشور استفاده خواهد شد.
مرکز آمار امین مردم است/ اطلاعات سرشماری به‌عنوان اسناد محرمانه نگهداری می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، اسحاق جهانگيري عصر امروز (چهارشنبه) در ديدار اعضاي ستاد سرشماري عمومي نفوس و مسكن با قدرداني از برنامه ريزي ها و اقدامات انجام شده از سوي مركز آمار ايران براي برگزاري سرشماري سال 95، اظهار داشت: اقدمات انجام شده براي برگزاري اين سرشماري با روش هاي نوين و حركت از روش هاي سنتي به سمت نظام مدرن سرشماري اقدامي ارزشمند و قابل تقدير است.

معاون اول رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه مركز آمار ايران مركز ارايه اطلاعات و آمار رسمي كشور است، خاطرنشان كرد: مرجع رسمي ارايه آمار در حوزه هاي مختلف نظير نرخ بيكاري،‌ نرخ تورم، جمعيت و ساير داده ها بايد مركز آمار ايران باشد و در همه برنامه ريزي ها بايد به آمار و داده هاي اين مركز متكي باشيم.

وي همچنين با يادآوري اينكه هم اكنون در حال تدوين برنامه ششم توسعه كشور و در مسير اجراي سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي هستيم، افزود: براي انجام اين كارها به داده ها و آمارهاي مطمئن و دقيق نياز داريم و به همين دليل اهميت و رسالت مركز آمار در اين زمينه مضاعف خواهد بود.

 جهانگيري همچنين با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري مبني بر اينكه اطلاعات جمع آوري شده در سرشماري اطلاعاتي محرمانه خواهد بود، گفت: مركز آمار ايران در حقيقت امين مردم است و داده ها و اطلاعات اين مركز به عنوان اسنادي محرمانه نگهداري و براي برنامه ريزي و توسعه كشور استفاده خواهد شد.

معاون اول رئيس جمهور خطاب به اعضاي ستاد سرشماري عمومي نفوس و مسكن، گفت: كار بزرگي در پيش رو داريد و انتظار داريم با دقت و سرعت هرچه بيشتر اين كار مهم را انجام دهيد.

جهانگيري ادامه داد: مركز آمار ايران تاكنون كارهاي بزرگ و پراهميتي براي كشور انجام داده و آمارها و داده هاي اين مركز همواره نقطه قوت و اطلاعاتي قابل اتكاء براي برنامه ريزان كشور بوده است.

وي سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 95 را يكي از بزرگترين و مهمترين كارهاي مركز آمار ايران دانست و افزود: مهمترين رسالت همه ما به عنوان شهروندان ايران اين است كه براي توسعه كشور اطلاعات دقيق و صحيح در اختيار مأمورين سرشماري قرار دهيم و همه كساني كه نسبت به آينده كشور دلسوز هستند بايد همكاري هاي لازم را براي اين سرشماري انجام دهند.

معاون اول رئیس جمهور با تاكيد براينكه همه دستگاه هاي دولتي مكلف هستند در اين كار بزرگ كه از اهميت ويژه اي براي توسعه كشور برخوردار است، با مركز آمار ايران همكاري كنند و ضرورت اين همكاري هم يك تكليف قانوني است و هم دستور رئيس جمهور و مصوبه هيات وزيران است.

جهانگيري مشكل بيكاري و كاهش سطح رفاه مردم را از جمله چالش هاي اقتصاد كشور برشمرد و گفت: ايران در منطقه رقباي جدي دارد و براي اينكه بتوانيم در جايگاه نخست منطقه باشيم بايد از رشد مناسب و قابل قبول اقتصادي برخوردار باشيم كه تحقق همه اين اتفاقات نيازمند دسترسي به آمار و اطلاعات دقيق است.

در اين جلسه رئيس مركز آمار ايران نيز گزارشي از نظام آماري كشور ارائه كرد و گفت: هم اكنون در حال گذار از نظام سنتي آماري به سمت نظام مدرن سرشماري ثبتي مبنا هستيم.

وي به ارائه گزارشي از اقدامات انجام شده و اهم اقدامات درحال پيگيري مركز آمار ايران ارايه كرد و افزود: مركز آمار ايران از دو سال قبل برنامه گذار از سرشماري سنتي به سمت سرشماري ثبتي مبنا را دنبال مي كند و سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 95 مطابق با استانداردهاي روز دنيا انجام خواهد شد.

رئيس مركز آمار ايران همچنين به اهداف سرشماري ها اشاره كرد و گفت: در سرشماري سال 95 برخي سوالات غيرضروري سرشماري هاي گذشته حذف و برخي سوالات مورد نياز اضافه شده است.

امیدعلي پارسا همچنين از دستگاه هاي اجرايي به خاطر همكاري هاي لازم براي فراهم نمودن مقدمات سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 95 قدرداني كرد و گفت: دستگاه هاي مرتبط از جمله وزارتخانه هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات، كشور، آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با همه ظرفيت پاي كار آمده اند و اميدواريم اين سرشماري به نحو مطلوب انجام شود.

رئيس مركز آمار ايران اظهار داشت: سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 95 در دو مرحله برگزار خواهد شد كه مرحله نخست آن از 3 تا 24 مهر ماه و مرحله دوم آن از 25 مهر تا 25 آبان خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید