سرشماری نفوس و مسکن 95 آغاز شد

کدخبر: ۱۵۲۴۲۴
رئیس مرکز آمار ایران از آغاز همزمان سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال 95 در کشور خبر داد.

علی پارسا در گفتگو با بخش خبری بامدادی سیما گفت: سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir بامداد امروز برای ارائه خدمات به هموطنان فعال شده است و تاساعت 9 صبح شش هزار نفر با مشارکت در سرشماری اینترنتی فرم های اطلاعات آمارگیری را تکمیل کرده‌اند.

وی تاکید کرد: هموطنان باید پس از تکمیل فرم‌های آمارگیری کد اینترنتی دریافتی را نزد خود حفظ کنند تا هنگام مراجعه آمارگیران مرکز آمار این کد را به آنها بدهند.

پارسا خاطرنشان کرد: مشارکت هرچه بیشتر مردم در ارائه اطلاعات آماری خود به‌صورت اینترنتی ضمن کاهش هزینه‌های طرح، سطح نظام آماری کشور را در حد بین المللی ارتقا می بخشد.

وی تاکید کرد: تمامی اطلاعات جمع‌آوری شده در قالب طرح سرشماری عمومی ‌نفوس و مسکن طبق قانون محرمانه است و در اختیار هیچ نهادی قرار نخواهد گرفت.

رئیس مرکز آمار افزود: مرحله نخست آمارگیری که از امروز تا 25 مهرماه به صورت اینترنتی انجام می شود و از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه با مراجعه آمارگیران مرکز امار با مراجعه حضوری به درب منازل تمامی ایرانیان انجام خواهد شد.

این طرح ، هشتمین دوره آمارگیری عمومی نفوس و مسکن است که قرار است نتایج نخست آن اوایل دی ماه منتشر شود و نتایج تفصیلی آن نیمه نخست سال 1396 اعلام خواهد شد.

منبع: صدا و سیما

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید