انتظار آغاز روند صعودی در معاملات بازار سهام

کدخبر: ۱۵۲۵۹۱
معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می‌شود که طی چند روز اخیر با نزدیک شدن قیمت سهام شرکت‌ها به محدوده مقاومتی شاهد افزایش عرضه‌ها در میان صنایع مختلف بودیم، اما انتظار می‌رود شرایط بازار امروز تا حدودی بهبود یابد.

معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می‌شود که شاخص بورس روز گذشته برای دومین روز متوالی به لطف حمایت سهامداران حقوقی در محدوده 77 هزار واحد ماندگار شد.

در این میان اگر چه فعالان بازار حضور کمرنگی در داد وستدها داشتند اما انتظار می‌رود با نزدیک شدن قیمت سهام شرکت‌ها به محدوده‌های حمایتی شاهد بهبود نسبی شرایط باشیم.

از سویی دیگر رکود حاکم بر اقتصاد کشور در کنار بد بینی به وجود آمده میان سهامداران تاثیر منفی در معاملات بورس داشته و تا حدود زیادی مانع از جذب نقدینگی در این بازار پر نوسان می‌شود.

همچنین با نزدیک شدن به زمان انتخابات امریکا انتظار می‌رود ریسک سیاسی بازار تا حدودی افزایش یافته و شاهد ادامه خروج نقدینگی از بازار باشیم.

اما در مجموع انتظار می‌رود جهت‌گیری کلی بازار در این روزها تا حدودی صعودی باشد و سیاست سهامداران به سمت نوسان‌گیری تغییر کند. با این وجود انتشار اخبار مثبت و منفی می تواند روند معاملات بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

اما در بازارهای جهانی قیمت جهانی طلا و فلزات اساسی به روند نزولی خود ادامه داد و نفت به کانال 47 دلار بازگشت.

به این ترتیب قیمت جهانی هر انس طلا با افت 2 دلار و 59 سنتی به 1335 دلار رسید و در بازار فلزات اساسی شاهد افت قیمت هر پنج فلز کلیدی مس، سرب، روی، نیکل و آلومینیوم هستیم.

در بازار جهانی نفت قیمت هر بشکه نفت برنت با رشد 22 سنتی به 47 دلار و 21 سنت رسید.

در میان صنایع بازار انتظار می رود شاخص گروه خودرو به سطح حمایتی خود واکنش نشان داده و امروز شاهد افزایش حجم تقاضا در میان نمادهای این گروه باشیم. در این میان انتظار می رود خودرویی ها از شانس بیشتری برای رشد برخوردار باشند.

در گروه پالایشی رشد قیمت جهانی نفت و در کنار انتشار برخی اخبار مثبت نمادهای این گروه را با افزایش تقاضا مواجه خواهد ساخت. همچنین در گروه محصولات نفتی روز گذشته شرکت نفت ایرانول که پیش از این واگذاری یک زیرمجموعه و تعدیل ۱۸ درصدی سود را اعلام کرده بود، از برنامه افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی خبر داد.

در گروه بانک سفر رئیس کل بانک مرکزی ایران به اتریش که به دعوت رئیس بانک مرکزی این کشور و به منظور گسترش روابط بین بانکی میان ایران و وین صورت گرفته، انتظار می رود واکنش مثبت سهامداران را به دنبال داشته و شاهد رونق نسبی در معاملات نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم. ضمن اینکه بانک ملت پنج شنبه جاری دو مجمع عادی و فوق العاده خود را برگزار می کند و انتظار می رود به زودی شاهد بهبود معاملات این گروه بزرگ بازار باشیم.

در گروه فلزات اساسی، افت قیمت جهانی روند معاملات نمادهای زیر مجموعه این گروه را تحت تاثیر قرار خواهد داد و انتظار می رود شاهد افزایش نسبی عرضه ها در میان نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم.

انبوه سازان که روز گذشته با رسیدن به سطح حمایتی سبز پوش شدند انتظار می رود امروز تا حدودی شاهد افزایش نسبی عرضه ها باشیم.

به این ترتیب پیش بینی می شود امروز بازار سهام روزی متعادل در پیش داشته باشد و با نزدیک شدن قیمت سهام شرکت‌ها به محدوده حمایتی شاهد بهبود نسبی در روند معاملات باشیم.

منبع:‌ ملت‌بازار

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید