اولین ریزش شاخص بورس در روزهای پاییزی+نمودار

کدخبر: ۱۵۲۸۵۰
امروز یکشنبه، بورس تهران در حالی به کار خود خاتمه داد که شاخص کل 191 واحد کاهش پیدا کرد و در انتهای معاملات در ارتفاع 77 هزار و 287 واحد قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز، امروز یکشنبه، بورس تهران در حالی به کار خود خاتمه داد که شاخص کل پس از 9 روز معاملاتی که مثبت عمل کرده بود، 191 واحد کاهش پیدا کرد و در انتهای معاملات در ارتفاع 77 هزار و 287 واحد قرار گرفت. سایر شاخص‌های بازار نیز طی معاملات امروز روندی منفی را در پیش گرفته بودند. در جریان معاملات امروز نمادهای «فولاد»، «شبندر»، «شپنا»، «خودرو» و «فارس» بیشترین تاثیر منفی و نماد‌های «خساپا» و «شبریز» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشته‌اند.

حمیدرضا کاهدی در رابطه با علل ریزش بازار به اقتصادنیوز گفت: در بازار امروز اتفاق و اخبار خاصی وجود نداشت و حتی گزارش‌های مناسبی از عملکرد شرکت‌ها دریافت نشده، به همین دلیل بعضی نمادها که در انتهای تابستان و روزهای پیش با رشد همراه بودند، این رشد را پس می‌دهند.

این تحلیلگر بازار سهام افزود: در حال حاضر همچنان خودرویی‌ها، صنعت قابل توجه بازار هستند که در میان آنها تنها نماد «خساپا» مثبت عمل کرده است.  برای سایر نمادهای این گروه نیز، به‌رغمی که انتظار افت وجود ندارد، اما نشانه‌های مثبتی هم دیده نمی‌شود و به هرحال شرایط مثبتی برای آنها وجود ندارد. در سایر صنایع نیز، اتفاق خاصی نیفتاده است و در هفته‌های گذشته رشد داشته‌اند. 

او اظهار کرد: به هرحال انتظار می‌رود عمده سهم‌ها که در گذشته با رشد همراه شدند، طی یکی دو هفته آینده، افت قیمت داشته باشند و مقداری استراحت کنند تا با وجود اخبار یا نزدیک شدن به انتشار گزارش‌های شش‌ماهه حرکت مثبت بعدی آنها شکل بگیرد.  

این کارشناس بازار سهام با بیان اینکه احتمال برای به تعادل رسیدن بازار در روزهای آینده بسیار است، گفت: به نظر می‌رسد بیشتر صنایع بازار تا انتهای مهرماه در انتظار گزارش‌های شش‌ماهه شرکت‌ها بمانند، تا شاید با وجود آنها اخبار خوبی برای حرکت سهم‌ها وجود داشته باشد.

کاهدی معتقد است: بنابراین این انتظار بازار باعث می‌شود صنایع و سهام مختلف رشد آنچنانی نداشته باشند و بازار بیشتر بر مدار تک‌سهم‌ها بچرخد. چراکه اخبار خاصی برای صنایع وجود ندارد و تنها ممکن است، اخبار خاص برای تک‌سهم‌ها وجود داشته باشد و بتواند آنها را پیش از اینکه گزارش‌ها منتشر شوند، با رشد همراه کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید