آلمان: نیرو به اوکراین اعزام نخواهیم کرد

کدخبر: ۶۳۷۰۴۷
اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان بار دیگر مخالفت خود را با تأمین موشک دوربرد تاروس برای اوکراین و اعزام نیروی زمینی به این کشور، اعلام کرد.
آلمان: نیرو به اوکراین اعزام نخواهیم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، صدر اعظم آلمان بار دیگر بر مخالفتش با ارسال موشک دوربرد «تاروس» و اعزام نیرو به اوکراین تاکید کرد.

شولتز در گفت‌وگو با یک روزنامه داخلی ضمن تاکید بر مواضع قبلی‌اش درباره ارسال موشک و اعزام نیرو به اوکراین، گفت: علاوه بر این، به عنوان رئیس دولت باید مسئولیت مسائل مرتبط با جنگ و صلح و امنیت اروپا را نیز برعهده بگیرم و این مسئولیت به موشک تاروس نیز مربوط می‌شود.

خبر مرتبط
ماکرون خون آمریکا و آلمان را به جوش آورد/ اوضاع برای اوکراین وخیم شد

اقتصادنیوز: رسانه آمریکایی از خشم مقام‌های این کشور از مواضع «امانوئل ماکرون» در حمایت از اعزام سربازان غربی به اوکراین به دلیل نگرانی آن‌ها از اینکه چنین اقدامی به جنگ با روسیه منجر شود، خبر داد.

وی افزود: به موازات حمایت قاطعانه از اوکراین، یک موضوع برای من اهمیت دارد و آن هم این است که «ما برای جلوگیری از تشدید این جنگ، نهایت تلاش‌مان را خواهیم کرد و منظورم جنگ بین روسیه و ناتو است.»

صدراعظم آلمان اضافه کرد: سربازان‌مان را به اوکراین اعزام نخواهیم کرد و علاوه بر این، برای ارسال هر کدام از بسته‌های تسلیحاتی، تمام جوانب را به فراخور موقعیت تجزیه و تحلیل خواهیم کرد و به همین دلیل تصمیمم را درباره (موشک تاروس و اعزام نیرو) گرفته‌ام.

وی در ادامه مدعی شد که هیچ کشوری در اروپا به اندازه آلمان از اوکراین حمایت تسلیحاتی نکرده است و یادآور شد: ما از حیث مهمات و تسلیحات، به تنهایی ۲۸ میلیارد یورو هزینه کردیم و این بیشتر از هزینه مجموع کشورهای دیگر است و به این حمایت تا زمانی که نیاز باشد، ادامه خواهیم داد.

خبر مرتبط
ایالات متحده گل به خودی زد/ اوکراین قربانی آمریکا می شود؟

اقتصادنیوز: اوکراین از زمان آغاز حمله روسیه در سال 2014 حمایت غرب را دریافت کرده است، هرچند که کمک ها هرگز به اندازه کافی نبوده و معمولا دیر به دست آمده است.

شولتز بارها با ارسال موشک تاروس به اوکراین مخالفت کرده است. به گفته وی، استفاده بهینه از این موشک‌ها نیازمند مشارکت و مداخله پرسنل نظامی آلمان است و این دقیقاً همان خط قرمزی است که او به هیچ عنوان تمایلی به عبور از آن را ندارد. اتحادیه اروپا، شولتز را به «عدم صداقت و سوءاستفاده از ترس‌های مردم آلمان» متهم کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید