نرخ جرایم رانندگی چند برابر شد؟

کدخبر: ۶۳۷۰۵۷
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: بیشترین میزان افزایش جریمه را مربوط به رانندگی در حالت مستی دانست که با مصوبه اخیر دولت با افزایش ۷ برابری روبرو شده است.
نرخ جرایم رانندگی چند برابر شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رئیس پلیس راهور فراجا هدف افزایش نرخ جرایم رانندگی را بازدارندگی و جلوگیری از رفتارهای پرخطر رانندگان دانست و گفت: با توجه به مصوبه اخیر هیات دولت برای افزایش مبلغ جرایم، نرخ جریمه ها به طور متوسط پنج برابر شده است.

سردار تیمور حسینی اظهار داشت: جرائم رانندگی متخلفانی که اقدام به تخلف کرده و از رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی امتناع می‌کنند، 3 تا ۴ درصد افزایش خواهد داشت.

وی بیشترین میزان افزایش جریمه را مربوط به رانندگی در حالت مستی دانست که با مصوبه اخیر دولت با افزایش ۷ برابری روبرو شده است.

خبر مرتبط
آخرین آمار تعداد کشته‌های تصادفات نوروزی

سرهنگ سیاوش محبی جانشین رئیس پلیس راه راهور فراجا درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: ترافیک در محورهای مواصلاتی استان‌های سراسر کشور امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ پرحجم، روان و بدون گره ترافیکی است.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه با تاکید بر اهمیت موضوع افزایش جرائم رانندگی وتاثیر آن بر اصلاح رفتار رانندگی و کاهش آمار جانباختگان سوانح رانندگی افزود: مردم باید بدانند که افزایش جریمه های تخلفات رانندگی تنها برای افرادی است که مرتکب تخلف شده اند، لذا اگر کاربران ترافیکی و رانندگان رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، مطمئنن مورد اعمال جریمه قرار نخواهند گرفت، در واقع اگر فردی تخلف نکند جریمه هم نخواهد شد.

سردار حسینی با اشاره به آمار جانباختگان امروز ۹ فروردین ماه افزود: متاسفانه تا ۸ صبح امروز ۵۸۵ تن از هموطنان جان خود را از دست داده و ۱۵ هزار ۵۷۴ نفر نیز مصدوم شده اند.

هدف جلوگیری از رفتارهای پرخطر رانندگان است

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی پلیس، هدف از افزایش نرخ جریمه ها را بازدارندگی آن دانست و گفت: تمام اقداماتی که انجام شده برای جلوگیری از رفتارهای پرخطر رانندگان است.

سردار حسینی درباره افزایش نرخ جرایم رانندگی گفت: هدف اصلی از اعمال جریمه بحث بازدارندگی است و تمام اقداماتی که انجام شده و پیشنهاداتی که از طرف پلیس منعکس شده و در هیات دولت به تصویب رسیده برای این است که ما نسبت به رفتارهای پرخطر بازدارندگی ایجاد کنیم.

وی افزود: بحث افزایش نرخ جریمه دقیقاً بر این متمرکز است که ما دیگر شاهد تخلف نباشیم و به هیچ عنوان نه در مجموعه پلیس و نه در مجموعه دولت نگاه به درآمدزایی نیست و فقط هدف بازدارندگی از خطر و رفتارهایی که موجب تصادف می‌شود، است.

سردار حسینی گفت: اگر جرایم رانندگی ۱۰۰ برابر هم شود برای تأمین سلامت و امنیت مردم است و راننده اگر رفتار درست داشته باشد و تخلفی انجام ندهد افزایش جریمه شرایط خاصی برای او ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: کمتر از ۲ درصد رانندگان در سال‌های قبل جریمه شدند و تمام این تمهیدات برای ۲ درصدی است که می‌خواهند اراده شان را بر ۹۸ درصد تحمیل کنند که هیچ دستگاهی اجازه نمی دهد اقلیت ۲ درصدی بخواهد با سلامت و امنیت ۹۸ درصد بازی کند.

رئیس پلیس راهور فراجا در پایان گفت: هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفظ سلامت جامعه و بهبود رفتارهای رانندگی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید