برآورد خسارات وارد شده به غزه از زبان بورل

کدخبر: ۶۴۲۴۸۹
اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: حدود ۴۵ درصد از کل زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه ویران شده است، ۶۰ درصد از زیرساخت‌های باقی مانده آسیب دیده است و کل خسارت مادی بیش از ۹۰ میلیارد دلار است.
برآورد خسارات وارد شده به غزه از زبان بورل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جوزپ بورل در جلسه پارلمان اروپا در استراسبورگ که به صورت آنلاین پخش می‌شد به برآورد خسارات وارده به غزه در سایه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که حدود ۴۵ درصد از کل زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه ویران شده است، ۶۰ درصد از زیرساخت‌های باقی مانده آسیب دیده است و کل خسارت مادی بیش از ۹۰ میلیارد دلار است. 

وی گفت: ۹۰ میلیارد دلار بهای بازسازی زیرساخت‌های غزه خواهد بود. اینها تخمین‌هایی است که از ژانویه سال جاری انجام شده است و احتمالاً اکنون وضعیت حتی بدتر است. بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌ها آسیب دیده و ۴۵ درصد به طور کامل تخریب شده است.

بورل بار دیگر خواستار دسترسی کامل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شد وگفت اتحادیه اروپا از اسرائیل می‌خواهد آتش بس را برقرار کند. وی همچنین موضع اتحادیه اروپا و گروه هفت مبنی بر اینکه اسرائیل نباید عملیات زمینی در رفح انجام دهد را تکرار کرد.

خبر مرتبط
«جوزپ بورل» دست به کار شد / تلاش برای یک فراخوان علیه حمله اسرائیل به رفح

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ ابراز داشت هدف این است که به طور رسمی درخواست گردد که یک حمله نظامی جدید در جنوب نوار غزه آغاز نشود

اوضاع در خاورمیانه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ با درگیری نیرو‌های حماس با اسرائیل وخیم شد. اسرائیل محاصره کامل غزه را اعلام و حمله به بخش و مناطق خاصی از لبنان و سوریه را آغاز کرد و پس از آن عملیات زمینی را در غزه آغاز کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید