سفر یک مقام اطلاعاتی مسکو به پیونگ‌یانگ

کدخبر: ۶۳۷۰۷۰
اقتصادنیوز: سرویس اطلاعات خارجی روسیه از سفر رئیس این سازمان به کره شمالی در هفته جاری خبر داد.
سفر یک مقام اطلاعاتی مسکو به پیونگ‌یانگ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سرویس اطلاعات خارجی روسیه (اس.وی.آر) در بیانیه‌ای اعلام کرد «سرگئی ناریشکین» رئیس این نهاد در هفته جاری در بازه زمانی ۲۵-۲۷ مارس (۶-۸ فروردین) به کره شمالی سفر و با «ری چانگ دائه»، وزیر امنیت کشور دولت پیونگ یانگ دیدار کرده است.

در بیانیه این سرویس اطلاعاتی تصریح شده است: «سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه در بازه ۲۵-۲۷ مارس به کره شمالی سفر کرد. ناریشکین در جریان این سفر مذاکراتی مفصل را با ری چانگ دائه، وزیر امنیت کشور کره شمالی در شهر پیونگ یانگ برگزار کرد. در این مذاکرات مسائلی شامل تحولات وضعیت بین‌المللی، تضمین امنیت منطقه‌ای، تعمیق تعامل میان روسیه و کره شمالی در پس زمینه تلاش های عوامل خارجی برای افزایش فشارها مورد بحث قرار گرفتند.»

خبر مرتبط
هراس ایالات متحده از نفوذ رقبا در خاورمیانه/ روسیه و چین برای حیات خلوت واشنگتن دندان تیز کرده‌اند؟

اقتصادنیوز: در باب پیامدهای حاصل از خروج احتمالی واشنگتن از خاورمیانه سناریوهای متعددی مطرح شده، یکی از این سناریوها رویکرد افراطی اسرائیل است که می تواند آثار منفی را به دنبال داشته باشد.

همچنین خبرگزاری کره شمالی نیز با اعلام انجام این سفر از سوی ناریشکین نوشت که او و وزیر امنیت کشور کره شمالی «درباره تقویت همکاری به منظور مقابله با اقدامات فزاینده نیروهای متخاصم برای جاسوسی و دسیسه چینی به بحث پرداختند.»

این در حالی است که روسیه و کره شمالی هر دو تحت تحریم‌های خارجی – پیونگ یانگ عمدتا به خاطر آزمایشات تسلیحات هسته‌ای و مسکو از بابت جنگ اوکراین – قرار دارند.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه و «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی ماه سپتامبر گذشته در منطقه خاور دور روسیه دیدار کردند. در جریان این دیدار کیم جونگ اون تاکید کرد روابط با مسکو «اولویت شماره یک» کشور او است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید