در جلسه‌ای سه ساعته با حضور رئیسی صورت گرفت؛

بررسی دلایل معطلی 10 ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل

کدخبر: ۶۳۷۰۸۸
اقتصادنیوز: رئیس جمهور در جلسه‌ای سه ساعته که به منظور پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت برگزار شد، پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو جهت تسریع در تحقق نتیجه نهایی و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها را صادر کرد.
بررسی دلایل معطلی 10 ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در این جلسه که صبح امروز پنج‌شنبه و با حضور دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، در ابتدا  معاون اول رئیس‌جمهور و مسئولین ذیربط در وزارتخانه‌های امور خارجه، وزارت اقتصاد، وزارت کشور، وزارت صمت و بانک مرکزی گزارشی از آخرین وضعیت برخی پروژه‌های کلان کشور از جمله پروژه‌های کلان نفتی و پالایشگاهی، تأمین واگن مورد نیاز مترو کلانشهرهای  تهران، شیراز، تبریز و مشهد، برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور که از طریق تأمین مالی خارجی در حال پیگیری و اجراست به رئیس جمهور ارائه کردند.

خبر مرتبط
دیدار خصوصی وزرای خارجه ایران و ترکمنستان در عشق‌آباد

اقتصادنیوز: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در ترکمنستان، با همتای خود دیدار کرد.

در این جلسه  همچنین اجرایی شدن برخی از توافقات مهم و کلان با برخی از کشورها در حوزه‌های نفتی و زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی کشور که بیش از یک دهه معطل مانده است مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

از دیگر پروژه‌هایی که در این جلسه آخرین وضعیت آن از سوی دکتر رئیسی از مسولین ذیربط مورد مطالبه و پیگیری قرار گرفت، ساخت ورزشگاه بزرگ و چند منظوره تهران بود که چندی پیش رئیس جمهور دستور ساخت آن را صادر کرده بود.

رئیس جمهور در این جلسه پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش رو جهت تسریع در تحقق نتیجه نهایی و اجرایی شدن کامل برخی پروژه ها را صادر کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید