آمریکا: اتهام روسیه به اوکراین بیهوده است/ داعش مسئول حمله مسکو بود

کدخبر: ۶۳۷۱۴۱
سخنگوی کاخ سفید اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را تکذیب کرد.
آمریکا: اتهام روسیه به اوکراین بیهوده است/ داعش مسئول حمله مسکو بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت که اتهام روسیه به دخالت اوکراین در این حمله «بیهوده و تبلیغاتی» است.

اظهارات کربی پس از گزارش کمیته تحقیقات روسیه مبنی بر کشف شواهدی از ارتباط چهار مرد مهاجم در حمله ۲۲ مارس با اوکراین این اظهارات را بیان کرد.

کربی با تکرار موضع واشنگتن گفت: «کاملاً واضح است که داعش تنها مسئول حمله هولناک هفته گذشته در مسکو بود. در واقع، آمریکا تلاش کرد تا از این حمله تروریستی جلوگیری کند و کرملین این را می داند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: آمریکایی‌ها در موضع اولیه درباره حادثه تروریستی کروکوس تحقیقات را خواستار می‌شدند اما آنها شروع به فریاد زدن کردند که اوکراین در این حمله تروریستی نقشی ندارد و این‌گونه خودشان را لو دادند؛ جهت‌گیری و دخالت آنها در این ماجرا آشکار است.

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا چهارشنبه هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به این رسانه روس گفت: در صورت عدم دخالت کی یف در حمله تروریستی به کروکوس، نخستین اظهارات واشنگتن باید در مورد نیاز به تحقیق و ارائه حقایق می‌بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ادامه داد: مقامات واشنگتن حق نداشتند در بحبوحه وقوع یک فاجعه، درباره بی‌گناهی هر فرد یا کشوری، نتیجه‌گیری کنند.

وی با اشاره به درخواست جدید آمریکا برای تحقیق درباره این حادثه افزود: اگر واشنگتن اطلاعاتی در مورد سازمان‌دهندگان این حمله تروریستی نداشت، حق نداشت در مواضع اولیه، نقش کسی را در این حادثه رد کند.

این دیپلمات روس گفت: روسیه موضع ایالات متحده در مورد تحقیق در مورد حمله تروریستی در سالن کنسرت کروکوس را آشکارا مغرضانه می داند؛ واشنگتن در تلاش است تا اوکراین را از معرض آسیب دور کند.

پس از حمله شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به تالار شهر کروکوس، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا، گفت که هیچ نشانه ای از دست داشتن اوکراین یا اوکراینی ها در حمله مسکو نمی بیند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید