ملاقات رئیس‌جمهور لهستان با ترامپ در «برج ترامپ»

کدخبر: ۶۴۱۴۶۱
اقتصادنیوز: در تازه‌ترین دور از ملاقات رهبران خارجی با رئیس‌جمهور سابق آمریکا، آن هم در شرایطی که اروپا برای احتمال یک دور ریاست جمهوری دیگر او آماده می‌شود، رئیس‌جمهور لهستان در نیویورک با دونالد ترامپ دیدار کرد.
ملاقات رئیس‌جمهور لهستان با ترامپ در «برج ترامپ»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، براساس گزارشی از ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، این نامزد جمهوری‌خواهان آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر امسال، میزبان آندژی دودا، رئیس‌جمهور لهستان در «برج ترامپ» بود، جایی که آنها درباره جنگ در اوکراین و تلاش دودا برای افزایش هزینه‌های نظامی اعضای ناتو بحث کردند.

دودا که همواره ترامپ را تحسین می‌کند، همچنین از حامیان سرسخت اوکراین است و واشنگتن را تشویق کرده است تا در بحبوحه جنگ اوکراین و روسیه به کی‌یف کمک بیشتری کند. این بودجه توسط متحدان ترامپ در کنگره متوقف شده است.

ترامپ هنگام ورود از رئیس‌جمهور لهستان تمجید کرده و گفت: «او کار فوق‌العاده‌ای انجام داده و دوست من است. ما چهار سال عالی را با هم گذراندیم. ما در تمام مسیر حامی لهستان هستیم.»

پس از جلسه تقریبا ۲ و نیم ساعته، آندژی دودا فقط گفت که این یک دیدار دوستانه در فضای بسیار خوب» بود.

دستیار رئیس‌جمهور لهستان هم که در این جلسه حضور داشت، آن را به‌عنوان «جلسه عالی دو دوست که خاطرات چهار سال همکاری خود را در دوران ریاست جمهوری به یاد آوردند» توصیف کرد، زمانی که «برای روابط ایالات متحده و لهستان بسیار پربار بود.»

از زمانی که نامزدی ترامپ در انتخابات نوامبر قطعی شده، تعدادی از سران خارجی با او ملاقات کرده یا تماس تلفنی داشتند. بسیاری از متحدان آمریکا در سراسر جهان که با روی کار آمدن ترامپ در ۲۰۱۶ غافلگیر شده بودند و تقلا می‌کردند با رئیس‌جمهوری که هر از گاهی به پیمان‌ها و اتحادهای دیرینه می‌تاخت، روابطی برقرار کنند. با توجه به ملاقات‌های آنها در آستانه انتخابات ۲۰۲۴، نشان می‌دهد که آنها نمی‌خواهند دوباره عقب بیفتند.

اوایل مارس هم ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان در فلوریدا با دونالد ترامپ دیدار داشت. دیوید کامرون، وزیر امور خارجه  انگلیس هم که سابقا نخست‌وزیر بود، به تازگی در عمارت مارالاگو با این سیاستمدار ملاقات داشت. همچنین منابع از تماس تلفنی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی با این رئیس‌جمهور پیشین آمریکا خبر داده‌اند. خاویر میلی، رئیس‌جمهور آرژانتین هم فوریه به دیدار ترامپ رفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید