روزنامه آمریکایی مدعی شد: مخالفت بایدن با حمله به رفح/ ادامه اختلافات واشنگتن و تل‌آویو

کدخبر: ۶۴۱۷۱۱
یکی از رسانه‌های آمریکایی در گزارشی اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف است.
روزنامه آمریکایی مدعی شد: مخالفت بایدن با حمله به رفح/ ادامه اختلافات واشنگتن و تل‌آویو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در گزارش واشنگتن پست آمده است: اختلافات عمیقی بین ایالات متحده و (رژیم) اسرائیل وجود دارد که هنوز حل نشده باقی مانده است.

بر اساس این گزارش، مقام‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی در حال آماده شدن برای برگزاری یک نشست سطح بالا در مورد عملیات قریب الوقوع این رژیم در شهر رفح در جنوب غزه، جایی که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار فلسطینی پس از آواره شدن از سایر مناطق نوار غزه به آنجا پناه آورده‌اند، هستند.

به نوشته واشنگتن پست، بایدن و دستیاران ارشد وی به صراحت اعلام کرده‌اند که با هرگونه عملیات بزرگ نظامی در رفح که شامل طرحی معتبر برای حفاظت از جان غیرنظامیان فلسطینی نباشد، مخالف هستند، این در حالی است به گفته بسیاری از کارشناسان هرگونه عملیات نظامی در رفح باعث کشته شدن تعداد کثیری از غیرنظامیان خواهد شد.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، از سوی دیگر مقامات رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده‌اند که همچنان قصد دارند عملیات گسترده نظامی در رفح را آغاز کنند.

این گزارش می‌افزاید: هم اکنون جنگ فراتر از غزه گسترش یافته است و مقامات ایالات متحده از مدت‌ها پیش این نگرانی را دارند که این جنگ تمام منطقه را شعله‌ور کرده و خاورمیانه را بیش از پیش بی‌ثبات کند.

در ادامه گزارش واشنگتن پست آمده است: بایدن و دستیارانش امیدوارند که درگیری‌های اخیر میان ایران و (رژیم) اسرائیل، به تشدید تنش و آغاز یک جنگ دیگر در خاورمیانه تبدیل نشود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید