تمدید قانون جاسوسی از شهروندان خارج از خاک آمریکا

کدخبر: ۶۴۱۸۴۹
اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز (شنبه) از تصویب قانون نظارت بر شهروندان خارجی و نظارت الکترونیکی آنها که به تعبیری جاسوسی ارزیابی می‌شود، استقبال کرد.
تمدید قانون جاسوسی از شهروندان خارج از خاک آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جیک سالیوان ، امروز گفت که سنای آمریکا لایحه‌ای را برای اصلاح و تمدید بخش ۷۰۲ قانون نظارت بر اطلاعات خارجی (FISA) که اجازه نظارت الکترونیکی بر شهروندان خارج از ایالات متحده را می‌دهد، تایید کرده است.

هفته گذشته این لایحه از سوی مجلس نمایندگان کنگره تصویب شده بود که موجب شد قانون به جای پنج سال که در ابتدا در نظر گرفته شده بود، به مدت ۲ سال تمدید شود.

سالیوان در بیانیه‌ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد، از تصویب قانون اصلاح اطلاعات و امنیت آمریکا در مجلس سنای کنگره استقبال کرد و گفت رئیس جمهوری به زودی این قانون را امضاء خواهد کرد.

بخش ۷۰۲ قانون نظارت بر اطلاعات خارجی به دولت ایالات متحده اجازه می دهد تا نظارت هدفمند از شهروندان خارج از خاک آمریکا را انجام دهد.

هرچند کنگره نظارت دولت آمریکا بر شهروندان خارجی را قانونی اعلام کرد ولی تحقیقات بسیاری نشان داده است که کاخ سفید پیش از این نیز هزاران بار در خارج از خاک کشورش در کشورهای مختلف اقدامات نظارتی و جاسوسی انجام داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید