موضع ایران درباره توافق جدید آذربایجان و ارمنستان

کدخبر: ۶۴۲۳۷۹
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که ایران به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می گذارد.
موضع ایران درباره توافق جدید آذربایجان و ارمنستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل مورد اختلاف مرزی اظهار داشت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می گذاریم.

 کنعانی افزود: استمرار تلاش های دو کشور برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

خبر مرتبط
جزئیات رایزنی مهم پاشینیان و نماینده اتحادیه اروپا درباره تعیین مرزهای ارمنستان و آذربایجان

اقتصادنیوز: «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «تویو کلار» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور قفقاز جنوبی امروز (دوشنبه) در نشستی در ایروان، موضوع تعیین مرز و تحدید حدود میان ارمنستان و آذربایجان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دولت ارمنستان برای اجتناب از جنگی دوباره با جمهوری آذربایجان، چهار روستای مورد مناقشه با این کشور را به باکو واگذار کرد.

خبر مرتبط
در دیدار سران آذربایجان و روسیه در کرملین چه گذشت؟

اقتصادنیوز: سران جمهوری آذربایجان و روسیه امروز در کرملین دیدار کردند، دیداری که رئیس‌جمهور روسیه در آن گفت روابط باکو و مسکو در سطح بالایی قرار داشته و همچنان در حال افزایش است.



نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان روز شنبه اعلام کرد نیروهای مرزبان روسیه‌ای مستقر در منطقه مرزی «تاووش» مابین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در پی روند جاری تعیین مرز و تحدید حدود بین دو کشور از این منطقه خارج می‌شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید