گزارش «اقتصادنیوز» از بازار طلا، سکه و دلار ؛

سیگنال اونس به بازار تهران/ قیمت سکه و طلا بر مدار صعود؛سکه امامی ۳ پله بالا رفت

کدخبر: ۶۳۷۰۸۷
اقتصادنیوز: طلای جهانی امروز پنجشنبه ۹ فروردین ماه لیدر بازار طلا و سکه در ایران شد و در سوی دیگر، روند قیمت ها در مرکز مبادله همچنان بر مدار ثبات قرار دارد.
سیگنال اونس به بازار تهران/ قیمت سکه و طلا بر مدار صعود؛سکه امامی ۳ پله بالا رفت

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ماه روز پر نوسانی را تجربه کرد. آن طور که شواهد نشان می دهد تا زمان تدوین این گزارش قیمت اونس طلا  تا سطح ۲۲۱۵ دلار بالا رفت و این در حالی است که روز گذشته این فلز گران بهای جهانی در حول و حوش ۲۱۹۴ دلار معامله شده بود.

تحلیل‌گران می‌گویند یکی از دلایل رشد قیمت طلای جهانی ناشی از شرط بندی سرمایه گذاران برای کاهش نرخ بهره ایالات متحده بود و به همین علت طلا در حال حاضر به بزرگترین رشد ماهانه خود از نوامبر ۲۰۲۲ رسیده است.

به نظر می‌رسد همین اتفاق موجب شد که امروز بازار طلا وسکه در داخل ایران پر جنب و جوش شود. در این بازار، قیمت طلا ۱۸ عیار عصر امروز در حدود ۳ میلیون و ۲۸۱ هزارو ۶۰۰ تومان نرخ گذاری شد که۴ بیش از ۲۰ هزار تومان گران تر از قیمت بسته شده دیروز است.

همچنین قیمت سکه امامی هم امروز تا سطح ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بالا رفت که نسبت به روز قبل تقریبا ۳۰۰ هزار تومان گران شده است.

در سوی دیگر و در بازار ارز هم هر اسکناس دلار آمریکا در مرکز مبادله ارز و طلا، ۴۳ هزار و ۴۷۲ تومان معامله شد؛ همچنین قیمت حواله دلار آمریکا ۴۰ هزار و ۵۵۲ تومان بود. هر اسکناس یورو هم امروز به قیمت ۴۷ هزار و ۳۶ تومان معامله شد و نرخ حواله یورو نیز به ۴۳ هزار و ۸۷۷ تومان رسید.

از سوی دیگر درهم امارات نیز در روز جاری ۱۱ هزار و ۸۳۷ تومان و حواله آن هم ۱۱ هزار و ۴۲ تومان داد و ستد شد.

همچنین امروز در صرافی ملی قیمت خرید دلار ۴۳ هزار و ۳۷ تومان و قیمت فروش دلار ۴۳ هزارو ۴۷۲ تومان اعلام شد. صرافی بانک ملی همچنین اسکناس یورو را به ترتیب به نرخ ۴۶ هزارو ۵۶۶ تومان و ۴۷ هزارو ۳۶ تومان خرید و فروش کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید