بررسی فعالیت گسل‌های تهران در کمیسیون عمران

کدخبر: ۴۵۸۳۷۲
عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی گسترش پهنه فرونشست تهران و راه های جلوگیری از آن و همچنین پایش فعالیت گسل‌های اطراف تهران در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
بررسی فعالیت گسل‌های تهران در کمیسیون عمران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، عبدالجلال ایری ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس، بیان کرد:  در جلسه امروز کمیسیون فرمانده قرارگاه سازندگی بسیج برای ارائه گزارش درخصوص پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی، همچنین وزیر راه و شهرسازی جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان و رئیس شورای شهر، رئیس بنیاد مسکن و رئیس مدیریت بحران به منظور بررسی گسترش پهنه فرونشست تهران و پایش فعالیت گسل‌های اطراف تهران حضور یافتند.

وی در ادامه اظهار کرد: محورهای گزارش  فرمانده قرارگاه بسیج سازندگی درباره ماموریت‌های این قرارگاه همچون محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، خدمات‌رسانی بود و طبق گزارش ارائه شده که شامل طرحهای مقاوم سازی در برابر زلزله و سیل و سایر موارد مربوطه به این حوزه بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: همچنین مسئله مربوط به گسترش پهنه فرونشست تهران و پایش فعالیت گسل‌های اطراف تهران نیز در این جلسه با حضور مسئولان امر بررسی علمی شد و راه‌های جلوگیری از فرونشست، سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها مورد بحث قرار گرفت، در نهایت پیشنهاد تدوین پیش‌نویس مقررات ملی کاهش خطر فرونشست ارائه و مقرر شد این موضوعات بررسی و به صحن علنی مجلس ارائه شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی، رئیس شورای شهر، رئیس بنیاد مسکن، رئیس مدیریت بحران و مسئولان شهرداری نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره بحث فروشست تهران و کاهش آسیب‌پذیری تهران مطرح و آمادگی خود را برای جلوگیری و پیشگیری از فرونشست و دیگر خطرات طبیعی بیان کردند.  

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی نیز در جلسه امروز کمیسیون جهت پاسخ به سوال مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی نماینده مردم شهربابک، در رابطه با مشکلات راه و جاده‌های حوزه انتخابیه حضور یافتند. در نهایت نماینده سوال‌کننده مهلتی ۱۰ روزه به وزیر راه و شهرسازی برای رسیدگی به مشکلات مذکور داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید