گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

بازار ارز در مسیر اصلاحات بازارساز/ قیمت دلار در ۲ الگوی مهم / پیش‌بینی قیمت دلار امروز یکشنبه ۲۰ خرداد 1403

کدخبر: ۶۵۲۲۳۱
اقتصادنیوز: معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که با توجه به حضور بازارساز در بازار و همچنین سیگنال کاهشی تتر و حباب درهم، قیمت دلار امروز در جریان معاملات بازار نوسان محدودی را تجربه خواهد کرد.
بازار ارز در مسیر اصلاحات بازارساز/ قیمت دلار در ۲ الگوی مهم / پیش‌بینی قیمت دلار امروز یکشنبه ۲۰ خرداد 1403

به گزارش اقتصادنیوز، معامله‌گران برای آغاز معاملات امروز بازار ارز تهران در حالی آماده می‌شوند که قیمت‌ها در جریان معاملات روز گذشته با حرکت در دامنه رنج، روند صعودی را تجربه کردند و قیمت دلار هرات روز شنبه را با نرخ 59 هزار و 400 تومان به پایان رساند تا پس از مدت‌ها یک روز کامل در محدوده 59 هزار تومان باقی مانده باشد.

این روند اما در جریان معاملات پشت خطی تغییر کرد و دلار هرات که معاملات را با نرخ 59 هزار و 460 تومان آغاز کرده بود، در نهایت به قیمت 59 هزار و 380 تومان بسنده کرد.

همچنین قیمت تتر هم به عنوان یکی از مولفه های اثرگذار بر قیمت دلار که روز گذشته در کانال 59 هزار تومان پیشروی کرده بود، نتوانست در محدوده مقاومتی 59 هزار و 300 تومان برای یک روز تثبیت دهد و مسیر نزولی را در پیش گرفت. ارزش تتر در زمان تدوین این گزارش به 58 هزار و 898 تومان رسیده است. درهم امارات هم روز گذشته در کانال 16 هزار تومان نوسان داد و در نهایت با 16220 تومان روز را به پایان رساند و حباب درهم منفی شد.

اما مهم‌ترین سیگنال روز گذشته به بازار ارز تهران، آزادسازی منابع ارزی کشور توسط عراق و رکوردزدنی صادرات نفتی ایران بود؛ خبری که مورد توجه معامله گران هم قرار گرفت و بسیاری معتقد بودند با این اتفاق، دست بازارساز برای تزریق سنگین و کنترل بازار پر شده است.

با این حال برخی دیگر از فعالان بازار معتقدند تلاش بازار برای بالا رفتن از محدوده های فعلی تنها در صورتی نتیجه بخش خواهد بود که اخبار سیاسی سیگنال جدیدی برای بازار داشته باشند و تا زمان اقدام عملی ایران در واکنش به قطعنامه شورای حکام، بازار همچنان در مسیر اصلاحات بازارساز پیش خواهد رفت.

پیش بینی معامله گران درباره سرنوشت اسکناس آمریکایی در بازار ارز امروز، نوسان محدود کاهشی است. به عقیده این گروه، با توجه به سیگنال کاهشی تتر به دلار و همچنین حباب منفی درهم که نشان از حضور بازارساز و تزریق درهم برای کنترل بازار دارد، روند کاهشی در بازار امروز برای دلار متصور است.

تحلیل‌گران فنی بازار هم معتقدند در حال حاضر بازار ارز تهران الگوی مثلث متقارن را تشکیل داده است؛ الگویی ادامه دهنده که براساس آن قیمت در محدوده بین دو خط قرار گرفته و نوسان محدودی را ثبت می کند؛ فشردگی بین دو خط روند تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که قیمت بتواند یکی از اضلاع مثلث را بشکند و به یکی از دو سمت بالا یا پایین حرکت کند. این گروه از تحلیل گران معتقدند که شکست اضلاع مثلث در بازار ارز منجر به تغییر الگوی مثلث متقارن به الگوی پرچم خواهد شد که از تداوم روند قیمت ها پس از اصلاح یا صعود در مدت زمانی کوتاه حکایت دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی