نیم‌قرن با اقتصاد ایران؛ 24 خرداد

توزیع سکه بهار آزادی در شبکه بانکی

کدخبر: ۶۵۲۸۲۴
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.
توزیع سکه بهار آزادی در شبکه بانکی
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

24 خرداد 1374؛ توزیع سکه بهار آزادی در شبکه بانکی

توزیع سکه‌های بهار آزادی پیش‌فروش‌شده توسط شبکه بانکی در روز 6 اسفند سال قبل از صبح روز شنبه آینده 27 خرداد 1374 آغاز می‌شود.

تمامی افرادی که در تاریخ مزبور به ودیعه‌گذاری برای خرید سکه اقدام کرده‌اند، می‌توانند با در دست داشتن اصل فیش واریز 300 هزار ریال پیش‌پرداخت برای هر عدد سکه و کارت شناسایی معتبر به شعبه‌های بانکی ذیربط مراجعه و با پرداخت مابه‌التفاوت قیمت سکه نسبت به دریافت سکه‌های بهای بهار آزادی خود اقدام کنند.

24 خرداد 1384؛ بررسی سند الحاق به WTO در هیات وزیران

مدیرکل دفتر اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از تمام اقدامات مربوط به تهیه سند الحاق به سازمان تجارت جهانی خبر داد و گفت: طی روزهای آینده این سند ازسوی این سازمان به هیات وزیران برای تصویب نهایی ارسال خواهد شد.

محمد کردبچه افزود: سند الحاق به سازمان تجارت جهانی در قالب اسناد فرابخشی توسعه برنامه چهارم تهیه و تدوین شده است.

وی ادامه داد: در این سند، روند موجود سازمان تجارت جهانی و اقدامات لازم برای پیوستن به WTO، نحوه عضویت ایران در این سازمان، مزایا و راهکارهای پیش‌رو برای الحاق به سازمان جهانی تجارت و یکسری مسائل دیگر مورد بررسی قرار گرفته است.

براساس برنامه چهارم توسعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی موظف است، اسناد بخشی و فرابخشی توسعه را تهیه کند که سند الحاقی به سازمان تجارت جهانی جزو اسناد فرابخشی می‌باشد.

ایران 22 میلیارد گاز به هند می فروشد

خبرگزاری فرانسه از تهران گزارش داد، ایران و هند قراردادی به ارزش 22 میلیارد دلار درخصوص فروش سالانه 5 میلیون تن گاز طبیعی مایع «ال‌ان‌جی» ازسوی ایران به هند از سال 2009 و برای مدت 25 سال امضا کردند.

این خبرگزاری اعلام کرد که این قرارداد بین شرکت ملی صادرات گاز ایران و سه شرکت هندی موسوم به شرکت‌های نفت هند «آی‌او‌سی»، «گیل» و «باهارات» و در پی سه روز گفت‌و‌گو میان «مانی شانکار آیار» وزیر نفت هند و بیژن زنگنه وزیر نفت ایران به امضا رسید.

براساس این گزارش، بیژن زنگنه وزیر نفت ایران بعد از امضای این قرارداد گفت: مذاکرات میان دو کشور در زمینه اعطای حق امتیازهایی به هند برای بهره‌برداری در حوزه نفتی درون ساحلی «جفیر» و 10 درصد از حوزه نفتی «یادآوران» در استان خوزستان ادامه خواهد داشت.

زنگنه گفت: چنانچه هند با صادرات سالانه 2.5 میلیون تن ال‌ان‌جی بیشتر از ایران به آن کشور، موافقت کند سهم حق امتیاز بهره‌برداری از حوزه نفتی یادآوران تا 20 درصد افزایش خواهد یافت.

24 خرداد 1394؛ بررسی واردات خودرو در کمیسیون صنایع مجلس

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از گرانی شدید برخی مدل‌ها و برندهای خودروهای خارجی از ورود کمیسیون متبوعش به این موضوع برای تهیه گزارش تخلفات واردکنندگان خودرو تا پایان تابستان امسال خبر داد.

رضا رحمانی با انتقاد از عملکرد واردکنندگان خودرو خواستار نظارت جدی‌تر وزارت صنعت، معدن و تجارت بر عملکردها در این حوزه شد و افزود: قیمت خودروهای وارداتی در کشور مبدا به اضافه هزینه‌های واردات آنها به داخل کشور نشان می‌دهد که واردکنندگان، سودهای کلانی را روی هر دستگاه خودروی وارداتی به جیب می‌زنند؛ با بررسی برخی برندهای خودرویی این مساله اثبات شده است؛ بنابراین لازم است وزارت صنعت، معدن و تجارت با جدیت بیشتری به این مساله ورود کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید