کاهش ساعت کاری چه قدر در مصرف برق صرفه جویی می کند؟

کدخبر: ۶۵۲۹۶۴
اقتصادنیوزز :مدیر عامل توانیر با بیان اینکه برای کاهش ناترازی موافقت شده که از صندوق توسعه ملی اعتبار در نظر گرفته شود، افزود: ۷.۵ میلیارد تومان برای نیروگاه‌های حرارتی و ۵ میلیارد تومان برای نیروگاه‌های تجدیدپذیر تسهیلات در نظر گرفته سده که احداث آنها سرعت بگیرد.
کاهش ساعت کاری چه قدر در مصرف برق صرفه جویی می کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، مصطفی رجبی مشهدی در نشست خبری با بیان اینکه در ابتدای دولت ۱۵ هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم که با توسعه نیروگاههای ، اقدامات تعمیراتی و توسعه و مدیریت مصرف در راستای کاهش این رقم خرکت کردیم، اظهار داشت: برای سال اول دولت ۱۰۰ اقدام، سال بعد ۱۴۰ اقدام و برای ۱۴۰۳، ۱۸۰ اقدام برای کاهش ناترازی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه با تلاش بخش خصوصی و دولتی ۹ هزار مگاوات به ظرفیت تولید اضافه شد، گفت: ۱۴۰۰ مگاوات توسط صنایع انرژی‌بر و بر اساس قانون مانع زدایی از تولید در دست اجرا است و بناست که ۱۰ هزار مگاوات توسط صنایع انرژی بر احداث شود.

مدیر عامل شرکت توانیر ادامه داد: تا پایان سال ۲ هزار مگاوات وارد مدار خواهد شد، اکنون احداث ۶ هزار مگاوات شروع شده و ۱۷ هزار مگاوات موافقت نامه اصولی برای دریافت سوخت و مجوزهای زیست محیطی را دریایت کرده اند.

خبر مرتبط
منشا تاکسی برقی‌های تحویل شده مشخص شد

اقتصادنیوز: رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران گفت که تاکسی‌هایی که تحویل داده شد هیچ ارتباطی با قرارداد چین ندارد.

وی بیان داشت: هر سال ۱۰ هزار مگاوات ترانسفورماتور و ۱۲۰۰ کیلومتر شبکه احداث می شود تا اقت ولتاژ اتفاق نیفتد.

رجبی مشهدی گفت: در راستای توسعه ظرفیت روستایی ۴۵۰ روستا با ۷۰۰۰ خانوار با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان و ۱۸ هزار خانوار عشایر با سامانه های قابل حمل برقرسانی شدند، به این ترتیب علاوه بر اینکه ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۹.۷ درصد روستاها برق دارند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه توسعه تجدیدپذیر در حال حاضر ۲۲ هزار مگاوات در حال ساخت است امیدواریم در کمتر از یک سال به بهره برداری برسند.

مدیر عامل توانیر با بیان اینکه برای کاهش ناترازی موافقت شده که از صندوق توسعه ملی اعتبار در نظر گرفته شود، افزود: ۷.۵ میلیارد تومان برای نیروگاه‌های حرارتی و ۵ میلیارد تومان برای نیروگاه‌های تجدیدپذیر تسهیلات در نظر گرفته سده که احداث آنها سرعت بگیرد.

وی گفت: نیروگاه های خورشیدی این قابلیت را دارند که در ساعت اوج بار به ناترازی کمک کنند و در این راستا مشوق های برق سبز را در دستور کار داریم که سرعت بازگشت سرمایه دارد.

خبر مرتبط
بورل خواستار اجرای فوری برقراری آتش‌بس در غزه شد/ قطعنامه آمریکایی مورد پذیرش قرار گرفت

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصویب پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه استقبال کرد و خواستار اجرای فوری آن شد.

رجبی مشهدی تصریح کرد: در ۲روز گذشته تابلوی برق آزاد راه اندازی شد یک نیروگاه ۲۰ مگاواتی عرضه داشت ، کسانی که در این حوزه سرمایه گذاری کنند علاوه بر اینکه به جبران ناترازی کمک می کنند درآمد خوبی خواهند داشت و بازگشت سرمایه  نیز سریع خواهد بود.

وی در پاسخ به  ایلنا ، درباره پیش بینی میزان کاهش مصرف از سوی ادارات با اجرای برنامه کاهش ساعت اداری گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور این برنامه کاهش ساعت اداری ادامه دارد و در این دوره برق مصرفی ۳۰ درصد و بعد از ساعت ۱۳؛ ۶۰ درصد کاهش مصرف باید بدهند.

وی تاکید کرد: هدف گذاری شده که ۱۵۰۰ مگاوات معادل مصرف برق یزد و یا شهر مشهد کاهش مصرف داشته باشیم.

رجبی مشهدی گفت: کاهش مصرف در کنتورهای هوشمند ثبت شده و طی اطلاعیه به ادارات پرمصرف مهلت هم داده می شود در صورت عدم رعایت در نوبت اول به صورت خودکار به مدت ۱۰ دقیقه ، بعد نیم ساعت و بعد کاملا قطع می شود.

وی در پاسخ به دیگر سوال  ایلنا  درباره تاثیر پاداش ها بر کاهش مصرف بخش خانگی بیان داشت: هدف گذاری شده که بخش خانگی ۱۵ درصد از این مسیر کاهش مصرف داشته باشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی