رشد اقتصاد کشور به دهه روشن خود رسیده است؟

کدخبر: ۶۵۴۱۶۸
اقتصادنیوز: معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: آمارها نشان می‌دهد که بعد از سال ۱۴۰۰ از وضعیت و داده‌های پرت دهه تاریک ۹۰ فاصله گرفته‌ایم.
رشد اقتصاد کشور به دهه روشن خود رسیده است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم،  محمد شیریجیان معاون اقتصادی بانک‌مرکزی اعلام کرد: رشد اقتصادی کشور در سال 1402، بر اساس گزارش مرکز آمار 5.1 درصد و بر اساس گزارش بانک مرکزی 5 درصد بوده است. 
او تأکید کرد: متوسط رشد اقتصادی کشور از سال 91 تا 99 معادل 0.5 درصد بوده و این در حالیست که در نه ماهه 1402 این میزان معادل 4.5 درصد و سال قبل از آن معادل 4 درصد بوده است.
شیریجیان با بیان اینکه  آمارها نشان می‌دهد که بعد از سال 1400 از وضعیت و داده‌های پرت دهه تاریک 90 فاصله گرفته‌ایم، افزود: متوسط رشد سرمایه‌گذاری از سال 91 تا 99 معادل منفی 7.6 درصد بوده؛ در صورتی که رشد سرمایه‌گذاری کشور در سال 1401 معادل 6.7 درصد و در نه ماهه 1402 معادل 4.5 درصد بوده است. 

خبر مرتبط
معاون فرزین در تیم سعید جلیلی؛ تخلف از بخشنامه بانک مرکزی؟

اقتصادنیوز: حضور معاون امور بین الملل بانک مرکزی در کنار سعید جلیلی در یک برنامه انتخاباتی در کانون توجه قرار گرفت. چرا که رئیس کل بانک مرکزی در ابلاغیه ای، فعالیت انتخاباتی کارکنان این بانک را ممنوع اعلام کرده بود.



به گفته معاون اقتصادی بانک مرکزی، رشد اقتصادی سال 1402 نه تنها در تمام بخش‌های اقتصادی اتفاق افتاده بلکه زیرساخت‌های تداوم و پایداری رشد اقتصادی نیز محقق شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی