گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

حرکت وارونه قیمت دلار/ احتمال افزایش قیمت اسکناس آمریکایی؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۴ تیر 1403

کدخبر: ۶۵۹۶۵۳
اقتصادنیوز:‌ معامله گران معتقدند قیمت دلار امروز می تواند مسیر متفاوتی نسبت به روز گذشته را در پیش بگیرد و احتمال بازگشت به مسیر افزایش وجود دارد.
حرکت وارونه قیمت دلار/ احتمال افزایش قیمت اسکناس آمریکایی؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۴ تیر 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، معاملات بازار ارز تهران در حالی امروز آغاز خواهد شد که جناح کاهشی همچنان فعال است و قیمت ها مسیر نزولی را در پیش گرفته‌اند. اسکناس آمریکایی روز گذشته خلاف روند طلا و سکه حرکت کرد و به کمترین میزان در سال 1403 رسید. دلار هرات که معاملات را در 57 هزار و 700 تومان آغاز به کار کرده بود؛ با کاهش تا 57 هزار و 400 تومان پایین رفت و از این ناحیه حمایت شد و در نهایت در 57 هزار و 550 تومان به کار خود پایان داد.

قیمت درهم امارات که در روز پنجشنبه کانال 16 هزار تومان را از دست داده بود، در روز شنبه به کاهش خود ادامه داد و در 15 هزار و 770 تومان بسته شد. به عقیده گروهی از معامله‌گران، روند نزولی این روزهای بازار ناشی از تزریق درهم است. براساس بررسی اقتصادنیوز، قیمت دلار اما در جریان معاملات پشت خطی افزایش را در پیش گرفت و حدود 57 هزار و 700 تومان قیمت خورد. همچنین قیمت تتر در معاملات شبانه در کانال 58 هزار تومان معامله شد و بالاتر از دلار قرار گرفت. 

معامله‌گران با توجه به روند کاهشی قیمت دلار معتقدند با تعطیلی یک‌هفته‌ای بازار طلا بدلیل محرم، از حجم معاملات کاسته شده و بازارساز راحت‌تر می‌تواند به هدف خود مبنی بر کنترل بازار ارز دست یابد تا با تحلیف رئیس‌جمهور جدید قیمت دلار در نرخ حداقلی باقی ماند. به گزارش اقتصادنیوز، نکته دیگر بازار، قیمت دلار حواله‌ای بود که روز گذشته به بالاترین حد خود رسید و 43 هزار و 500 تومان را لمس کرد.

پیش بینی معامله گران و فعالان بازار از روند حرکت دلار در جریان معاملات امروز مبتنی بر تداوم در محدوده رنج است. گروهی معتقدند اسکناس آمریکایی در صورت تداوم تزریق تا مرز حمایتی مهم 56 هزار و 800 تومان پایین خواهد آمد. به عقیده فنی های بازار مرز مقاومت دلار هم در 57 هزار و 800 تومان قرار دارد که در روز شنبه مانع افزایش بازار شد.

به گزارش اقتصادنیوز، گروهی از معامله گران با توجه به حرکت وارونه دلار در جریان معاملات پشت خطی و روز شنبه،‌ معقتدند امروز می توان شاهد افزایش قیمت دلار بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید