بزرگترین مبدا واردات کالا به ایران این کشور است+ جزئیات

کدخبر: ۶۷۴۲۶۸
اقتصادنیوز: بر اساس اعلام گمرک امارات متحده عربی بزرگ‌ترین مبدا واردات کالا به کشور است.
بزرگترین مبدا واردات کالا به ایران این کشور است+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، میزان واردات قطعی کالاهای غیر نفتی کشور (به استثنای نفت خام، نفت کوره و نفت سفید و همچنین بدون صادرات از محل تجارت چمدانی) بالغ بر ۱۵ هزار و ۶۸۸ هزار تن و به ارز ۲۶ هزار و ۳۱۷ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن، افزایش ۷.۹۳ درصدی در وزن و ۵.۵ درصدی در ارزش دلاری را نشان می‌دهد.

 

مهم‌ترین کشورهای مبدا کالاهای وارداتی به ایران

براساس این گزارش، امارات متحده عربی با اختصاص رقمی بالغ بر هشت هزار و ۸۵ میلیون دلار (۸.۰۸ میلیارد دلار) و سهم ۳۰.۷۲ درصدی از کل واردات در جایگاه نخست کشورهای طرف معامله واردات به ایران، قرار گرفته است.

همچنین چین با ۶.۹ میلیارد دلار و سهم ۲۶.۶۲۳ درصدی، ترکیه با ۳.۸۷ میلیارد دلار و سهم ۱۴.۷ درصدی، آلمان با یک میلیارد و ۲۱ میلیون دلار و سهم ۳.۸۸ درصدی و هند با ۷۳۴ میلیون دلار و سهم ۲.۷۹ درصدی از کل ارزش واردات، در جایگاه‌های بعدی کشورهای عمده طرف معامله واردات، قرار گرفته‌اند.

گفتنی است؛ طی پنج ماهه نخست سال جاری، میزان ترانزیت خارجی کشور به ۹ هزار و ۶۱۰ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزیش ۵۲.۸۶ درصدی را نشان می‌دهد.

واردات

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید