قالیباف: عملکرد بودجه و بی‌انضباطی‌ها به‌طور شفاف به مردم گزارش شود

کدخبر: ۶۷۴۵۲۱
اقتصادنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که عملکرد بودجه و بی‌انضباطی‌ها باید به‌طور شفاف و روشن به مردم گزارش شود، گفت: این گزارش ها نقش بازدارندگی دارد.
قالیباف: عملکرد بودجه و بی‌انضباطی‌ها به‌طور شفاف به مردم گزارش شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران،‌ بیست ‌و هشتمین جلسه هیات عمومی دیوان محاسبات کشور امروز با هدف بررسی تفریغ بودجه سال 1402 برگزار شد که در آن محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین سید احمدرضا دستغیب، رئیس دیوان محاسبات ضمن تاکید بر اهمیت عملکرد این دیوان به سخنرانی پرداختند.

محمدباقر قالیباف با تسلیت دوباره برای جان باختن برخی از هموطنان در حادثه معدن طبس و گرامیداشت هفته دفاع مقدس سخنانش را آغاز کرد و در ادامه اظهاراتی در مورد عملکرد دیوان محاسبات داشت: دیوان محاسبات در حکم چشم و مغز حکمرانی مالی و بودجه کشور است.باید در تصمیم‌گیری‌هایش مراقب بود؛ چرا که هر تصمیم بودجه‌ای مستقیماً در زندگی مردم اثر می‌گذارد.

او افزود:‌ همچنین باید عملکرد بودجه و بی‌انضباطی‌ها به‌طور شفاف و روشن به مردم گزارش شود؛ خود این گزارش‌ها نقش بازدارندگی دارد و تصمیم‌های مبتنی‌بر داده و اطلاعات ما را به عدالت نزدیک می‌کند.  دیوان محاسبات باید از مدیران امین و شجاع حمایت کند و در مقابل با مدیرانی که بیت‌المال را هدر می‌دهند، برخورد قاطع شود.

در بخش دیگر سید احمدرضا دستغیب، به اهمیت نظارت پیشگیرانه اشاره کرد و گفت نظارت هدف نهایی نیست، بلکه وسیله‌ای برای اصلاح امور و رسیدن به وضعیت مطلوب است،‌ هدف دیوان این است که از طریق اقدامات راهگشا به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک کند. دیوان گزارش‌های تخصصی متعددی را برای تصمیم‌گیران اقتصادی ارائه کرده و ماهیانه تحلیل‌هایی درباره منابع و مصارف بودجه و تخصیص‌ها منتشر می‌کند.

او افزود:‌ دیوان به دنبال افزایش تشکیل پرونده‌ها و متهم کردن افراد نیست، بلکه هدف آن است که کمترین میزان پرونده‌ها در دیوان تشکیل شود و تمامی امور مطابق با قانون پیش برود.  جرم‌انگاری بیش از حد در جریان بودجه می‌تواند مشکلاتی برای مدیران دستگاه‌ها ایجاد کند و دیوان به دنبال کاهش ارجاع مسائل به دادگاه‌ها و تأمین ضمانت اجرای قانونی برای تصمیمات است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید