گزارش «اقتصادنیوز» از روند معاملات بازار سهام

شتاب کاهشی بورس کم شد+ اینفوگرافیک

کدخبر: ۶۷۵۸۳۷
اقتصادنیوز: روز یکشنبه برای سومین روز معاملاتی با خروج پول حقیقی از بازار مواجه شد تا طی سه روز بیش از 1500 میلیارد تومان نقدینگی از بازار سرمایه خارج شود.
شتاب کاهشی بورس کم شد+ اینفوگرافیک
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز یکشنبه 8 مهرماه 1403، شاخص کل بورس تهران با 8هزار و 877 واحد کاهش ارتفاع در محدوده 2میلیون و 137 هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افت  هزار و 742 واحد افت در محدوده 703 هزار و 682 واحد به کار خود پایان داد.

شاخص کل فرابورس 38 واحد افت کرد کرد به رقم 22 هزار و 225 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افت 258 واحدی به سطح 124 هزار و 23 واحد رسید. 

photo_2024-09-29_14-49-11

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 847 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. این سومین روز معاملاتی متوالی است که بازار سرمایه نقدینگی از دست میدهد و در این مدت مجموعا هزار و 593 میلیارد تومان سرمایه از بازار خارج شده است.

امروز نماد ونوین بیشترین ورود پول حقیقی را داشت که ارزش آن 12 میلیارد تومان بود. پس از ونوین، نمادهای بفجر و افق بیشترین ورود پول را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای وبملت، فولاد و خودرو تعلق داشت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، فملی و شستا نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای کگل، ومعادن و کچادنمادهای سبزپوشی بودند که بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای کگهر، وسپهر و فصبا بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص کل داشتند و نمادهای سامان، فزر و حسینا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد وبملت بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و خگستر در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز فزر، زقیام و وسپهر بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات‌ بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 5 هزار و 486 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 905 میلیارد تومان بود. همچنین امروز ارزش معاملات خرد سهام با رشد 50 درصدی نسبت به روز شنبه به رقم 2 هزار و 904 میلیارد تومان رسید.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات شنبه، 204 نماد صف فروش داشتند و 62 نماد با صف‌ خرید مواجه بودند و 11 درصد نمادها در محدوده خنثی قرار گرفتند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 25.7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 542 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 50 درصدی به رقم هزار و 262 میلیارد تومان رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید