بررسی «اقتصادنیوز» اطلاعات سایت کدال نشان می‌دهد

این محصول پژو را از صدر پایین کشید/ بازار اشباع می‌شود؟

کدخبر: ۶۷۷۶۴۵
اقتصادنیوز: اطلاعات منتشر شده سایت کدال از عرضه حدود 14 هزار و 800 دستگاه سورن در شهریور 1403 حکایت می‌کند.
این محصول پژو را از صدر پایین کشید/ بازار اشباع می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز، ایران خودرو در مجموع بیش از 51 هزار و 100 دستگاه انواع سورن (سمند) را در نیمه اول سال جاری در خطوط تولید خود تکمیل کرد. این تیراژ تولید در مقایسه با تولید سال گذشته سورن از رشد حدود 103 درصدی حکایت دارد. ایران خودرویی‌ها سال گذشته حول و حوش 25 هزار و 150 دستگاه سورن را در خطوط تولید خود تکمیل کردند و با توجه به تیراژ تولید سورن در نیمه اول سال 1403 برآورد می‌شود ایران خودرویی‌ها حول و حوش 275 دستگاه انواع سورن را به صورت روزانه دربازه زمانی مورد بررسی، روانه بازار خودرو کنند. 

بیشترین تولید سورن مربوط به شهریور سال جاری بود، آبی‌های جاده مخصوص در آخرین ماه از تابستان 1403 در مجموع حول و حوش 14 هزار و 800 دستگاه انواع سورن تولید و روانه بازار کردند. تولید این تعداد سورن سبب شد تا این محصول ایران خودرو جایگاه اول تولید را در سبد محصولاتی این خودروساز به نام خود ثبت کند و گروه پژو را مجبور کند تا به یک پله پایین‌تر و به جایگاه دوم نقل مکان کند. بررسی خبرنگار اقتصادنیوز از صورت‌های مالی ایران خودرو نشان می‌دهد گروه پژو همواره در صدر جدول تولید آبی‌های جاده مخصوص بوده است. اما در شهریور امسال ورق برگشت و گروه سورن توانست گروه پژو را بگیرد. خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص در آخرین ماه از تابستان 1403 حدود 12 هزار و 650 دستگاه انواع پژو تولید کردند. 

بررسی براساس اقتصادنیوز، روند تولید گروه سورن نشان می‌دهد ایران خودرویی‌ها از ابتدای سال جاری حساب ویژه‌ای روی تولید این گروه خودرویی باز کردند. آبی‌های جاده مخصوص در اولین ماه از سال 1403 حدود سه هزار و 250 دستگاه انواع سورن را تولید و روانه بازار کردند. اردیبهشت امسال تولید گروه سورن توانست حوالی قله 6 هزار دستگاهی قرار گیرد. خرداد سال جاری روند تولید گروه سورن همچنان صعودی بود و ایران خودرویی‌ها در یک ماهه خرداد نزدیک به 9 هزار و 800 دستگاه انواع سورن را در خطوط تولید خود تکمیل کردند. اما اولین ماه از تابستان 1403 با افت تولید سورن همراه بود. آبی‌های جاده مخصوص کاهش تیراژ حول و حوش هزار دستگاهی را در تولید گروه سورن ثبت کردند و در تیر 1403 در مجموع حدود 8 هزار و 800 دستگاه سورن تولید کردند. 

روند نزولی تولید گروه سورن در مرداد امسال نیز ادامه داشت و آبی‌های جاده مخصوص در دومین ماه از تابستان امسال نزدیک به هشت و 500 دستگاه سورن تولید کردند. بخشی از این افت تولید مرداد ماهی را باید به دلیل تعطیلی تابستانی ایران خودرو دانست. اما در آخرین ماه از تابستان سال جاری ناگهان ورق برگشت و شاهد بودیم که مدیران تولید آبی‌های جاده مخصوص توانستند نزدیک به 14 هزار و 800 دستگاه انواع سورن تولید کنند. بنابراین خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص در شهریور 1403 تولید سورن را حول و حوش 6 هزار و 300 دستگاه افزایش داد.

به گزارش اقتصادنیوز، پیش‌بینی می‌شود روند تولید گروه سورن تا پایان سال جاری الگوبرداری از نیمه اول 1403 باشد و این احتمال وجود دارد که رشد تولید سورن در سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته جایگاه نخست را در میان محصولات این خودروساز به خود اختصاص دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید