سقف معافیت مالیاتی حقوق در بودجه سال آینده مشخص شد

کدخبر: ۶۷۷۹۱۰
اقتصادنیوز: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از معافیت مالیاتی حقوق تا سقف ۲۴ میلیون تومان در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.
سقف معافیت مالیاتی حقوق در بودجه سال آینده مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، عباس قدرتی، با اشاره به دیدار امروز اعضای کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون در محل ساختمان وزارتخانه انجام شد، موضوع لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: دولت در لایحه پیشنهادی خود برای بودجه سال ۱۴۰۴، حقوق دریافتی تا سقف ۲۴ میلیون تومان در ماه را از پرداخت مالیلت معاف کرده است.

خبر مرتبط
تقویت سهم مالیات در بودجه/ معافیت مالیاتی کارمندان افزایش می‌یابد؟

اقتصادنیوز: مهرداد لاهوتی اعلام کرد: قانون می‌گوید وقتی نرخ تورم 40 درصد است، حقوق و دستمزدها هم باید تا 40 درصد افزایش پیدا کند، وقتی دولت نمی‌تواند این میزان افزایش حقوق را پرداخت کند، می‌تواند با افزایش سقف مالیاتی، این تفاوت در پرداخت‌ها را جبران کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: همچنین بر اساس لایحه دولت حقوق‌های بالاتر از ۲۴ میلیون تومان در ماه، به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.

قدرتی افزود: همچنین طبق لایحه دولت در بودجه سال آینده، خودروهایی با قیمت ۳ میلیارد تومان به بالا خودروی لوکس تشخیص داده می شوند و مشمول پرداخت مالیات بر خودروی لوکس خواهند شد؛ مالیات بر خودروهای لوکس نیز به صورت پلکانی افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه سوالات و نقطه نظرات مختلفی از سوی نمایندگان مطرح و در نهایت بنا شد تا با حضور وزیر اقتصاد در کمیسیون، مباحث به صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید