نیم قرن با اقتصاد ایران؛ 22 مهر

شرط وزیر صنعت برای خودروسازان ژاپنی

کدخبر: ۶۷۸۲۹۷
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.
شرط وزیر صنعت برای خودروسازان ژاپنی

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

22 مهر 1364؛ 578 نفر از کارکنان گمرک به اتهام فساد و رشوه‌خواری برکنار شدند

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران در 18 ماه گذشته تعداد 578 نفر از کارکنان گمرک به دلیل اتهامات مختلف ازجمله اشتهار به فساد، رشوه‌خواری و تخلفات اداری از خدمت برکنار یا منفصل شده یا پرونده آنها به دادسرای انقلاب اسلامی ارجاع و یا در هیات رسیدگی به تخلفات اداری تحت رسیدگی است.

22 مهر 1374؛ تحریم بازرگانی ایران به زیان آمریکا است

بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری آمریکا طرح پیشنهادی سناتور گدماتوگ برای بیشتر تحت فشار قرار دادن ایران را رد کرد.

روزنامه واشنگتن پست نوشت: سناتور گدماتوگ طرحی مبنی‌بر افزایش فشار بر امور تجاری و تحریم اقتصادی ایران به کابینه کلینتون پیشنهاد کرده بود تا به این طریق به ایران فشار بیشتری وارد کند.

در همین رابطه معاون وزیر امور خارجه آمریکا به کمیته روابط خارجی سنای این کشور اعلام کرد که اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران روابط ما را با هم‌پیمانان مهم خود و صنایع خارجی آنان تیره خواهد کرد.

22 مهر 1394؛ رونمایی رئیس‌جمهور از بسته ویژه ضدرکود

رئیس جمهور شب گذشته از بسته ویژه اقتصادی با هدف تحریک تقاضا و رفع تنگناهای اعتباری رونمایی کرد. این سیاست‌ها به دلیل تداوم رکود در بخش واقعی اقتصاد و با هدف‌گذاری تغییر برنامه‌ها در نیمه دوم سال‌جاری بیش از لغو تحریم‌ها ابلاغ شده است.

اعتبار 10 میلیارد دلاری برای دریاچه ارومیه

وزیر نیرو با تاکید بر اعتبار 10 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای احیای دریاچه ارومیه گفت: 27 راهکار برای نجات دریاچه ارومیه تصویب شد.

حمید چیت‌چیان افزود: ایران کشوری است که به طور طبیعی با مساله کم‌آبی مواجه بوده و هست اما طی سال‌های گذشته موضوع خشکسالی نیز به آن اضافه شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه یکی از اولویت‌های جدی دولت یازدهم است، تاکید کرد: از آنجا که این دریاچه در شرایط سخت و ناگواری قرار دارد از آغاز فعالیت دولت یازدهم کارگروهی برای نجات این دریاچه تشکیل شد و دولت با تمام توا و استفاده از دانش و تجربیات سایز کشورها برای حل این معضل اقدام کرده و از متخصصان کشورهای مختلف نظیر آمریکا، آلمان، روسیه و ژاپن در این خصوص کمک گرفت.

شروط وزیر صنعت برای خودروسازان ژاپنی

یک روزنامه ژاپنی در حالی هفته گذشته خبر از حضور قریب‌الوقوع خودروسازان این کشور در ایران به‌منظور مونتاژ گسترده داد که محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر نفت، معدن و تجارت دیروز از شروط حضور این چشم‌بادامی‌ها در خودروسازی کشور پرده برداشت.

وی در دیدار با وزیر امور خارجه ژاپن و هیات همراه  با اشاره به لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران طی دو ماه آینده گفته است که طبق شواهد ژاپنی‌ها بیشتر به دنبال فروش خودرو در بازار ایران یا تامین قطعات از ژاپن بوده‌اند و این روش در حال حاضر با سیاست‌های فعلی ما مغایرت دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید