گزارش «اقتصادنیوز» از بازار طلا و سکه

هجوم خریداران سکه به بازار/ پالس اونس به بازار طلا؛ قیمت سکه بر سر دوراهی ماند/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۱ مهر 1403

کدخبر: ۶۷۸۵۹۵
اقتصادنیوز: فعالان بازار معتقدند روند فعلی قیمت طلای آبشده و سکه امامی به عوامل کلیدی اقتصادی و سیاسی وابسته است. از این رو پیش‌بینی می کنند قیمت این دو فلز گرانبها در معاملات امروز دستخوش تغییر شود.
هجوم خریداران سکه به بازار/ پالس اونس به بازار طلا؛ قیمت سکه بر سر دوراهی ماند/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۱ مهر 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان​​​

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه در حالی به استقبال معاملات نخستین روز هفته خواهد رفت که در هفته گذشته همزمان با نوسان مثبت اونس طلا و دلار در کانال‌های جدید نوسان داد؛ روندی که در معاملات پشت‌خطی روز جمعه هم تداوم پیدا کرد و قیمت طلای آبشده و سکه امامی با افزایش همراه شد. قیمت طلای آبشده که روز پنج‌شنبه در محدوده 17 میلیون و 776 هزار تومان نوسان داده بود؛ در معاملات پشت خطی روز جمعه 17 میلیون و 650 هزار تومان معاملات قیمت گذاری شد و قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم به چهار میلیون و 103 هزار تومان رسید. 

قیمت سکه امامی هم در روز پنج‌شنبه با رشد یک میلیون و 190 هزار تومانی، در کانال 49 میلیون تومان نوسان داد. معامله گران فنی معتقدند افزایش قیمت این فلز گرانبهای داخلی نشان‌دهنده بازگشت تقاضا به بازار سکه است. نیم و ربع‌سکه نیز به‌ ترتیب در 26 میلیون و 800 هزار تومان و 17 میلیون و 700 هزار تومان معامله شدند. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، بازار در هفته‌ای که گذشت تحت تاثیر نوسانات دلار و اخبار سیاسی قرار داشت؛ روندی که به نظر می‌رسد در هفته پیش رو نیز تداوم داشته باشد. تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند همزمان با نوسانات دلار، تحرکات قیمت اونس طلا هم نقش موثری در تعیین مسیر حرکت طلا و سکه در بازار داخلی خواهد داشت. اونس طلا که در روز جمعه 2660 دلار معامله شده بود؛ در لحظه تدوین این گزارش 2657 دلار قیمت خورده است. 

تکنیکالیست‌ها معتقدند اونس طلا محدوده 2630 دلار را به عنوان سطح حمایتی کلیدی شناسایی کرده‌ است و در صورت کاهش قیمت به پایین سطح یاد شده، افت قیمت به مرز حمایت مهم 2600 دلار محتمل است. بر اساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز،‌ شکست این مرز،‌ مسیر حرکت اونس طلا به سمت مرز حمایت 2585 دلار را هموار خواهد کرد. اونس طلا همچنین سطح 2660 دلار به عنوان مرز مقاومت مهم در نظر گرفته است و عبور از این سطح زمینه‌ساز افزایش قیمت تا محدوده 2680 دلار خواهد شد؛ مرزی که اگر این فلز گرانبها از آن عبور کرده و بالای آن تثبیت دهد، می‌تواند تا مرز حیاتی و مهم 2700 دلار صعود کند.

به گزارش اقتصادنیوز، سکه امامی هم در جریان معاملات نخستین روز هفته نیم نگاهی به سطوح حمایت و مقاومت کلیدی خود خواهد داشت. سطح حمایتی سکه امامی در محدوده 47 میلیون و 700 هزار تومان تا 48 میلیون تومان قرار دارد و شکست این سطوح می‌تواند زمینه‌ساز کاهش بیشتر قیمت‌ شود. همچنین سطح 48 میلیون و 800 هزار تومان نیز به عنوان مرز مقاومت کلیدی سکه امامی عمل خواهد کرد.

معامله گران فنی معتقدند، قیمت طلای آبشده هم با توجه به نوسانات اخیر همچنان در کانال 17 میلیون تومان قرار خواهد داشت و سطح حمایتی اصلی این فلز گرانبها 17 میلیون و 500 هزار تومان است که در صورت شکستن این سطح و تثبیت روزانه در پایین آن، طلای آبشده روند نزولی را از سر خواهد گرفت و تا مرز 17 میلیون و 300 هزار تومان عقب نشینی خواهد کرد. به عقیده معامله‌گران شکستن این سطح حمایتی می‌تواند نشانه‌ای از ضعف بیشتر بازار باشد و منجر به کاهش قیمت تا سطوح پایین‌تر شود. از سوی دیگر، مرز مقاومت مهم طلای آبشده در 17 میلیون و 800 هزار تومان قرار دارد و اگر قیمت این سطح را شکسته و از آن عبور کند، کانال 18 میلیون تومان در دسترس طلای آبشده قرار خواهد گرفت.

فعالان بازار معتقدند حفظ سطح 17 میلیون و 500 هزار تومان برای تداوم روند صعودی طلای آبشده ضروری است. این گروه بر این باورند که روند فعلی سکه امامی به عوامل کلیدی اقتصادی و سیاسی وابسته است و می‌تواند در روزهای آینده دچار تغییرات بیشتری شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید