گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

قیمت دلار در آستانه عقب‌نشینی/ ورود دلار نیمایی به کانال جدید/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز یکشنبه ۲۳ مهر 1403

کدخبر: ۶۷۹۰۹۴
اقتصادنیوز: بازار ارز شاهد نوسان قیمت‌ها محدوده‌های حمایتی است؛ روندی که به عقیده معامله گران ناشی از «سیاست‌های بازارساز» و «تحولات سیاسی» است و باید دید امروز هم تداوم پیدا خواهد کرد؟
قیمت دلار در آستانه عقب‌نشینی/ ورود دلار نیمایی به کانال جدید/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز یکشنبه ۲۳ مهر 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز در حالی معاملات امروز را استارت خواهد زد که در روز یکشنبه معامله‌گران شاهد نوسان رفت و برگشتی قیمت دلار در تهران و هرات بودند؛ روندی که ناشی از «فشار فروش» و «کاهش تقاضا» در بازار است و اسکناس آمریکایی را به سمت نوسانات منفی سوق می‌دهد. این در حالیست که در بازار رسمی نرخ ارز در مسیر صعودی حرکت کرد و در لحظه تدوین این گزارش قیمت دلار حواله (نیما)‌ برای اولین بار به کانال 48 هزار تومان وارد شد. همچنین براساس اعلام مرکز مبادله ایران، قیمت اسکناس دلار در بازار رسمی به 50 هزار و 61 تومان رسید و یورو 54 هزار و 765 تومان نرخ گذاری شد و درهم امارات هم در این بازار هم با نرخ 13 هزار و 631 تومان عرضه شد.

با این حال، دلار هرات معاملات روز یکشنبه را با گپ مثبت آغاز کرد و در ادامه روز در محدوده 62 هزار و 800 تومان تا 63 هزار و 100 تومان نوسان داد. قیمت این اسکناس در نهایت در نیمه دوم معاملات با فشار فروش همراه شد و به 62 هزار و 750 تومان رسید. دلار تهران نیز با گپ مثبت 30 تومانی معاملات را آغاز کرد و پس از در پیش گرفتن مسیر نزولی، در حوالی 62 هزار و 850 تومان نوسان داد.

درهم امارات هم در سایه نوسانات دلار در بازار تهران و هرات، معاملات را با نوسان مثبت در 17 هزار و 150 تومان آغاز کرد و سپس به 17 هزار و 220 تومان رسید. درهم امارات در ادامه روند نزولی را در پیش گرفت و به ناحیه 17 هزار و 180 تومان بازگشت. از جمله نکات جالب توجه بازار در روز یکشنبه، پایان کار زودتر از موعد کانال نرخ دهی درهم امارات در دبی بود. این کانال معاملات را حوالی ظهر به پایان رساند و نرخ جدیدی اعلام نکرد.

بازار رمزارزها هم امروز شاهد نوسان محسوس قیمت‌ها بود و بیت کوین 64 هزار و 434 دلار قیمت خورد و قیمت تتر نیز در محدوده 62 هزار و 887 تومان نوسان داد و با دلار هرات و تهران در یک کانال قرار گرفت. 

به گزارش اقتصادنیوز، فعالان بازار با اشاره به اقدام بازارساز در تزریق ارز و تثبیت قیمت دلار معتقدند سیاست‌گذار از این طریق در تلاش است تا نرخ دلار را در بازار آزاد کنترل کند. به باور این گروه، تا اواسط آبان ماه و پیش از انتخابات آمریکا، قیمت دلار در محدوده فعلی به نوسانات خود ادامه خواهد داد.

تحلیل‌گران معتقدند بازار ارز تحت تأثیر فشار فروش قرار گرفته و عدم عبور از سطوح مقاومتی در دلار هرات و تهران می‌تواند باعث تداوم روند نزولی در روزهای آینده شود. درهم امارات نیز در محدوده‌های حمایتی حساس خود قرار گرفته و در صورت شکست این حمایت‌ها، احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها در این بازار وجود دارد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله‌گران فنی، محدوده حمایتی مهم دلار هرات در 62 هزار و 300 تومان قرار دارد و در صورت شکست این سطح، قیمت می‌تواند به مرز 62 هزار تومان برسد. در دلار تهران نیز حمایت کلیدی در 62 هزار و 150 تومان قرار دارد و اگر این سطح شکسته شود، احتمال افت قیمت به 61 هزار و 800 تومان قوت خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید