دور دنیا

دینار عراق ساز افزایش کوک کرد؛ درهم و لیر با صعود خو گرفتند/ نقشه جدید تایلند برای گردشگران

کدخبر: ۶۷۹۲۴۰
اقتصادنیوز: بازار ارز امروز شاهد نوسان صعودی قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است و قیمت لیر ترکیه هم 1850 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد.
دینار عراق ساز افزایش کوک کرد؛ درهم و لیر با صعود خو گرفتند/ نقشه جدید تایلند برای گردشگران

به گزارش اقتصادنیوز، تایلند نامی آشنا برای اهالی سفر در تمام دنیاست؛ کشوری که به واسطه جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیار زیاد و همچنین آب‌و‌هوای منحصر به فردش، همواره یکی از مقاصد محبوب گردشگران در سطح جهان است. حضور گسترده توریست‌ها در این کشور عاملی شده تا شاهد رشد صنعت هتلداری در تایلند باشیم و گزارش‌های رسمی منتشر شده هم مهر تاییدی بر این مدعا زده است.

طبق آمار رسمی منتشر شده، میانگین نرخ اشغال هتل در نیمه اول سال 2024 در تایلند حدود 75 درصد است که در مقایسه با نیمه اول سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است. امسال همچنین صنعت هتلداری بانکوک، پایتخت تایلند میزبان سه هتل جدید بوده است که در مجموع 1045 اتاق به منابع موجود اضافه کردند تا مجموع اتاق‌های قابل استفاده در هتل‌های بانکوک به 143 هزار و 759 اتاق برسد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی حدود 100 هزار عددی داشته است.

اما نکته جالب توجه اینجاست که هزینه پایین زندگی در تایلند، به ویژه در مقایسه با برخی از کشورهای دیگر در آسیا و اقیانوسیه، به صنعت گردشگری و مهمان‌نوازی این کشور کمک شایانی کرده است و از نظر ارزش برای بازدیدکنندگان خارجی مزیتی محسوس به شمار می‌آید. با افزایش تقاضا از سوی گردشگران بین المللی و داخلی، ظرفیت هتل‌های تایلند نیز افزایش یافته و در همین راستا صنعت هتلداری در تایلند همواره در حال بهبود ظرفیت خود برای پاسخگویی به خواسته های بازدیدکنندگان است. از نظر ضریب اشغال، هتل‌های منطقه مرکزی تایلند در بین سایر مناطق تقاضای بالایی دارند زیرا ضریب اشغال آن نزدیک به 77 درصد است.

با این حال، درگیری‌های بین‌المللی و تنش‌های ژئوپلیتیکی بر گردشگری و سوددهی هتل‌ها در تایلند اثرگذار بود. اتفاقاتی چون تنش میان آمریکا و چین بر سر تایوان که منجر به کاهش سفرها به شرق آسیا شده است و در پی آن شاهد کاهش درآمد تایلند از صنعت گردشگری هستیم.

از دیگر نکات جالب توجه درباره سفر به تایلند که می‌تواند موجب ناراحتی گردشگران شود و صنعت این کشور را تا حدودی تحت تاثیر خود قرار دهد، مالیات توریستی است که با عنوان هزینه قدم گذاشتن در خاک تایلند از مسافران دریافت می‌شود. دولت تایلند در فوریه سال گذشته این موضوع را تصویب کرد و در نظر دارد برای مسافرانی که از مسیر هوایی وارد این کشور می شوند 300 بات (8.47 دلار) و برای افرادی که از مسیر زمینی یا دریایی وارد تایلند می شوند، 150 بات (4.37 دلار) این مالیات را وضع کند. درآمد به دست آمده برای خرید بیمه برای اتباع خارجی مصرف و مابقی به صندوق توسعه گردشگری اضافه می‌شود. حال که مروری بر جزئیات مهم و جالب توجه اقامت در تایلند داشته‌ایم، سری هم به بازار ارز تهران بزنیم و از آخرین قیمت ارز رسمی این کشور آگاه شویم.

نرخ بات تایلند در بازار 23 مهر 1403

امروز قیمت بات تایلند معاملات بازار ارز را در حالی سپری کرده است که با تجربه ریزش چهار تومانی، 1906 تومان نرخ گذاری و معامله شد. 

قیمت رینگیت مالزی امروز

هر رینگیت مالزی امروز در بازار ارز تهران 40 تومان گران شد و در پایان فعالیت معامله گران در عصر روز دوشنبه، 14790 تومان قیمت گذاری شد.

قیمت لیر ترکیه امروز

امروز قیمت لیر ترکیه در بازار افزایش را تجربه کرد است و با تغییر 10 تومانی نسبت به روز گذشته، 1850 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد.

نرخ امروز درهم امارات در بازار

درهم امارات هم امروز به مانند لیر شیب صعودی قیمت را تجربه کرد و 17334 تومان نرخ گذاری شد. هر درهم افزایش ارزش 94 تومانی را تجربه کرده است.

قیمت درهم امارات

قیمت امروز دینار عراق

امروز قیمت دینار عراق هم که همواره ثبات قیمت را تجربه کرده است، مسیری جز افزایش را در پیش روی خود ندید و 48 تومان ارزش گذاری شد که نسبت به روز گذشته یک تومان رشد داشته است.

قیمت ریال عمان در بازار

ریال عمان هم امروز تسلیم جو افزایشی حاکم بر بازار ارز تهران شد و قیمت آن با رشد 750 تومانی، به 165470 تومان رسید.

نرخ برابری ریال عمان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 2.6 رسیده است.

ریال عمان

نرخ امروز منات آذربایجان

در میان همسایگان شمالی کشور هم افزایش قیمت ارز حرف اول و آخر را زد. عصر امروز و در پایان معاملات بازار قیمت منات آذربایجان به 37340 تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته 170 تومان بالا رفته است.

قیمت درام ارمنستان در بازار

درام ارمنستان هم امروز یادی از گذشته زنده کرده و ثبات قیمت را در پیش گرفته است. هر درام بدون تغییر نسبت به پایان معاملات روز یکشنبه، 164 تومان خرید و فروش شد.

قیمت لاری گرجستان امروز

آخرین مقصد اروپایی دور دنیای امروز گرجستان است، در این کشور هم قیمت لاری گرجستان همچون سایر ارزهای مرور شده بالا رفت و به 23560 تومان رسید. هر لاری 120 تومان افزایش قیمت داشته است.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران حکایت از فعال شدن جناح افزایشی داشت، موضوعی که به عقیده معامله گران ناشی نوسان مثبت قیمت دلار بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید