گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

قیمت دلار سرگردان میان 2 مرز حساس/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز دوشنبه ۲۵ مهر 1403

کدخبر: ۶۷۹۵۷۱
اقتصادنیوز: معامله گران معتقدند عقب نشینی قیمت‌ها در بازار ارز ناشی از برداشت مثبت معامله‌گران از اخبار جدید سیاسی است و باید دید قیمت دلار در معاملات امروز هم به مانند روز گذشته نوسان نزولی را به ثبت خواهد رساند؟
قیمت دلار سرگردان میان 2 مرز حساس/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز دوشنبه ۲۵ مهر 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز این روزها میان سطوح حمایتی و مقاومتی سردرگم است و قیمت‌ها در سایه تغییرات دلار نوسانات محسوسی را تجربه می‌کنند؛ روندی در روز سه‌شنبه نزولی دنبال شد و قیمت دلار در بازار تهران و هرات نوسان منفی به ثبت رساند. دلار هرات روز گذشته معاملات را با گپ مثبت 20 تومانی در 63 هزار و 200 تومان آغاز کرد. اما در ادامه معاملات عقب نشینی کرد و با ورود به کانال 62 هزار تومان، 62 هزار و 550 تومان قیمت خورد. دلار تهران نیز روز گذشته مسیری مشابه دلار هرات را پیمود و 62 هزار و 750 تومان خرید و فروش شد.

نوسان نزولی دلار در بازار تهران و هرات قیمت درهم امارات را هم دستخوش تغییر کرد و این اسکناس معاملات روز گذشته را با گپ منفی 40 تومانی در 17 هزار و 300 تومان آغاز کرد و در نهایت 17 هزار و 230 تومان معامله شد. در بازار رسمی هم دلار آمریکا با افزایش قیمت مواجه شد و به نرخ 50 هزار و 112 تومان رسید. حواله دلار نیز به نرخ 48 هزار و 184 تومان معامله شد. همچنین قیمت یورو مبادله‌ای به 54 هزار و 658 تومان رسید و ارزش حواله یورو نیز 52 هزار و 556 تومان معامله شد. درهم امارات در مرکز مبادله به قیمت 13 هزار و 645 تومان ارزش‌گذاری شد.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار رمزارزها هم در روز گذشته شاهد نوسان محسوس قیمت‌ها بود؛ روندی که در پی آن قیمت بیت‌کوین به 67 هزار دلار نزدیک شد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از تحلیلگران بازارهای مالی «داده‌های اقتصادی ضعیف چین» و «تلاش‌های این کشور برای تحریک رشد اقتصادی» از جمله عواملی است که منجر به افزایش قیمت بیت کوین شده است و تداوم روند فعلی می‌تواند قیمت این رمزارز را به بالاترین سطح پنج‌ماهه خود یعنی 71 هزار و 906 دلار برساند.

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند عقب نشینی قیمت‌ها در بازار ارز ناشی از برداشت مثبت معامله‌گران از اخبار جدید سیاسی است. به عقیده این گروه هیجانات بازار ارز تا حدودی کاهش یافته است و در پی آن شاهد نزول انتظارات تورمی فعالان بازار هستیم. این در حالیست که برخی از معامله گران معتقدند احتمال بازگشت بازار ارز به مسیر صعودی چندان دور از انتظار نیست. 

با این حال براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله‌گران فنی محدوده حمایت مهم دلار هرات در مرز 62 هزار و 300 تومان قرار دارد و در صورت شکست این سطح، احتمال کاهش قیمت به مرز 62 هزار تومان وجود دارد. در بازار تهران نیز حمایت کلیدی دلار در ناحیه 62 هزار و 150 تومان است و شکستن این سطح، احتمال افت قیمت تا محدوده 61 هزار و 800 تومان را قوت می‌بخشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید