نیم قرن با اقتصاد ایران؛ 3 آبان

صادرات سیب‌زمینی ممنوع شد

کدخبر: ۶۸۱۰۲۴
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.
صادرات سیب‌زمینی ممنوع شد
عکس: اکوایران/ دانیال شایگان

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

سوم آبان 1354؛ شهرهای جدید صنعتی ایجاد می‌شود

سرمایه‌گذاری در بخش صنعت در سال جاری از مرز 200 میلیارد ریال خواهد گذشت و درنتیجه ارزش افزوده صنعتی که در آخر سال گذشته به 250 میلیارد ریال رسید، در پایان سال‌جاری از 200 میلیارد ریال نیز فراتر خواهد رفت. شهرهای صنعتی جای قطب‌های صنعتی را خواهند گرفت.

سوم آبان 1374؛ دستیار وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم بازرگانی ایران به شرکت‌های آمریکایی لطمه زده است

یک مقام بلندپایه آمریکایی دیروز گفت: تحریم بازرگانی ایران به وسیله واشنگتن به شرکت های آمریکایی به‌ویژه صنعت نفت لطمه زده است و آمریکا اثرات این تحریم را در سال 1996 مورد بررسی قرار خواهد داد.

«جان دسپرس» دستیار وزیر بازرگانی آمریکا گفت: این تحریم فشارهایی را به ایران تحمیل کرده، اما آمریکا در متقاعد کردن، متحدانش به متوقف کردن تجاری با ایران تا اندازه زیادی ناموفق بوده است.

دسپرس گفت: وزارت بازرگانی آمریکا بررسی اثرات این تحریم را در بررسی سالانه خود در سال آینده به کنگره منظور خواهد کرد.

بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه مه گذشته تحریم بازرگانی و سرمایه‌گذاری ضدایران را به مورد اجرا گذاشت؛ زیرا معتقد بود ایران از «تروریسم» حمایت می‌کند و به دنبال سلاح‌های هسته‌ای است؛ دو اتهامی که ایران رد کرده است.

کلینتون پیش از این تحریم با صدور حکمی در ماه مارس شرکت آمریکایی «کونوکو» را از توسعه یک میدان نفتی ایران محروم کرد و این قرارداد به شرکت فرانسوی «توتال» تعلق گرفت.

صادرات سیب‌زمینی ممنوع شد

روابط عمومی وزارت کشاورزی طی اطلاعیه‌ای، صادرات سیب‌زمینی را تا پایان امسال ممنوع کرد. این تصمیم در پی افزایش قیمت سیب زمینی در داخل و به منظور کاهش قیمت آن انجام گرفت.

بر پایه این گزارش، در حال حاضر سیب‌زمینی به قیمت هر کیلوگرم 950 ریال در تهران به فروش می‌رسد و در چند روز گذشته رشد قیمتی سیب‌زمینی سیر صعودی داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید