گزارش «اقتصادنیوز» از روند بازار سرمایه

بورس تهران سبزپوش می‌ماند؟/ پیش بینی بازار سهام امروز 6 آبان 1403

کدخبر: ۶۸۱۸۴۷
اقتصادنیوز: معامله‌گران معتقدند بازار سرمایه در جریان معاملات امروز می تواند مسیر مثبت و صعودی را که در روز گذشته آغاز کرده بود، ادامه دهد.
بورس تهران سبزپوش می‌ماند؟/ پیش بینی بازار سهام امروز 6 آبان 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل بورس تهران اولین روز هفته را با بازگشت به مرز کانال دو میلیون واحد سپری کرد تا پس از هشت روز از مسیر نزولی به صعودی بازگردد. این شاخص معاملات را در حالی به پایان رساند که حدود 25 هزار واحد (1.24درصد) بر ارتفاعش افزود و شاخص هم وزن هم حدود 5500 واحد ( 0.83 درصد) بالاتر از هفته گذشته ایستاد.

بازار سهام در روز شنبه بعد از 9 روز شاهد اقبال حقیقی‌ها بود و این معامله‌گران بیش از یکهزار میلیارد تومان پول به بازار تزریق کردند. این ورود پول درکنار افزایش ارزش معاملات خرد به بالای 3 هزار میلیارد تومان، این خوش‌بینی را ایجاد کرده که سبزپوشی نماگرهای بازار در این هفته تداوم داشته باشد.

بررسی ورود پول به نمادها هم در روز گذشته نشان از این داشت که صندوق‌های اهرمی مقصد بخش بزرگی از سرمایه حقیقی در بازار بود. البته ارزش معاملات صندوقهای درآمد ثابت هم به بیش از 5هزار میلیارد تومان رسید تا بیشترین سهم از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دهد. البته خروج 1800 میلیارد تومانی پول حقیقی از این صندوق‌ها نیز از دیگر نکات بازار امروز بود.

پیش‌بینی بورس امروز

اما معاملات امروز بازار سهام در حالی از ساعاتی دیگر آغاز می‌شود که کارشناسان بر این باورند که بازار از نظر بنیادی در وضعیت خوبی قرار دارد و با کاهش سطح تنش‌ها می‌تواند تحلیل‌پذیر عمل کند و به گزارش‌های شش ماهه و همچنین بسته حمایتی اعلام‌شده واکنش نشان دهد.

تکنیکالیست‌ها معتقدند شاخص کل که پس از شکست حمایت 2 میلیون واحدی، خود را در مسیر نزولی می‌دید،‌ در پایان معاملات روز گذشته با بیش از 24 هزار واحد رشد کار را به پایان برد تا با محدوده 2 میلیون واحدی (این کابوس سال‌های اخیر بازار سرمایه) فاصله کمی را داشته باشد.

کندل بعدی (بازار امروز) درصورتی‌که مثبت باشد می‌تواند تأییدی بر بازگشت شاخص به سمت اعداد بالاتر و پایان روند نزولی باشد چرا که وضعیت بازار به حدی محدود و کم حجم بوده است که خیلی نمی‌توان روی ابزارهای دیگر تکنیکال بازار حساب باز کرد به همین خاطر باید به کندل‌های این هفته بازار سرمایه توجه بیشتری داشت تا با افزایش حجم معاملات روند عادی تکنیکال به بازار سرمایه بازگردد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید